جهاد دانشگاهی شریف برگزار می كند آزمون تائید صلاحیت حرفه ای آبكاری

مدیرسا: آزمون های تایید صلاحیت حرفه ای آبكاری در سه سطح، با مجوز آموزش عالی آزاد، توسط مركز آموزش مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف انجام می شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته این سازمان، تابحال بیش از ۱۰۰ دوره آموزش حرفه ای آبکاری را با تاکید بر تکنولوژی های جدید و مسایل زیست محیطی و ایمنی برگزار کرده است که با استقبال شاغلین این صنعت روبرو بوده است.
برای اولین بار در کشور، در سال ۱۳۹۴ برگزاری این دوره آموزشی به صورت رسمی و آکادمیک، با تجهیز و راه اندازی کارگاه تخصصی پیشرفته مجهز به وان های گوناگون آبکاری و رکتیفایر ۶۰۰ آمپری و سایر تجهیزات و امکانات آموزشی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف شروع شد.
آزمون آبکاری درجه ۳ (تکنسین آبکاری)، شامل ۸ سرفصل (مبحث) مجزا بوده و پیش نیاز سطوح بالاتر شمرده می شود. فراگیران بعد از کسب امتیاز قبولی و دریافت آموزش های لازم در این سطح، امکان شرکت در آزمون درجه ۲ (کارشناس آبکاری) و درجه ۱ (طراح و تحلیل گر آبکاری) را خواهند داشت.
هر کدام از مباحث زیر مجموعه آزمون ها طی دوره های آموزش عالی آزاد در چارچوب دوره های آموزشی ارائه می شود و برای تمامی دوره ها و آزمون، گواهینامه اعطا می شود.
آبکاری در واقع یکی از روش های پوشش دهی سطوح است که در کلیه صنایع همچون خودروسازی، نظامی، پتروشیمی، مخابرات، پزشکی و… کاربرد فراوانی دارد.
در کشور، بیش از ۴ هزار کارگاه آبکاری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها عموما به صورت سنتی و تجربی فعالیت می نمایند که بیشتر این کارگاه ها همچون صنایع آلاینده محسوب می شوند. ارتقای دانش تخصصی و آگاهی شاغلین در این کارگاه ها از مسایل زیست محیطی، منجر به بهبود کیفی و اقتصادی فعالیت ها و کاهش مخاطرات زیست محیطی این صنعت می شود.
علاقه مندان و شاغلین در این صنف بمنظور کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دوره ها و آزمون های تایید صلاحیت حرفه ای و یا بهره مندی از خدمات تخصصی قابل ارائه آزمایشگاه آبکاری می توانند با مرکز آموزش مهارت های پیشرفته صنعتی شریف با شماره ۶۶۰۷۵۰۸۵ تماس بگریند و یا به آدرس www.jdsl.ir مراجعه کنند.

منبع: