روحانی در گفتگو با وزیر راه: شایسته نیست مردم گرفتار معضل مسكن و افزایش قیمت آن باشند

مدیرسا: رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی، بر تسریع در اجرای پروژه های تحول آفرین در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای كشور تاكید نمود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعد از استماع گزارش وی درباره اقدامات و برنامه های این وزارتخانه، از وی خواست تا طرح ها و دستورالعمل های لازم برای حل معضل و کنترل قیمت مسکن را جهت بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه روز یکشنبه ستاد اقتصادی دولت ارائه کند.
وی اشاره کرد: شایسته نیست که مردم در این شرایط گرفتار معضل مسکن و افزایش قیمت آن باشند و دولت مصمم است که با برنامه ریزی، این مشکل را به سرعت حل و فصل شود.
روحانی همین طور تسریع در اجرای طرح «اقدام ملی تامین مسکن» در کشور را حائز اهمیت دانست و بر لزوم همکاری با پیمانکاران و ارائه تسهیلات و زمین ارزان قیمت در این طرح در امتداد کمک به رونق بازار مسکن و جلوگیری از ایجاد تنگنا و فشار بر مردم در این بخش اصرار کرد.
رئیس جمهور با اشاره بر لزوم کوشش برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از طرح ها و پروژه هایی که در رفت و آمد مردم و افزایش حمل و نقل کالا و بار در کشور تحول ایجاد می کند، گفت: باید تلاش نماییم تا در سال جهش تولید همچون سال های گذشته شاهد تحول در توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای در کشور باشیم.
روحانی اضافه کرد: باید به شکلی برنامه ریزی شود تا تخلیه بار در پایانه ها تسریع شده و با همکاری گمرک کالاهای اساسی با سرعت در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم نسبت به تامین این کالاها دغدغه و نگرانی نداشته باشند.
رئیس جمهور همین طور از تمامی فعالان، دست اندرکاران و عوامل حوزه حمل و نقل باری و مسافربری شهری و برون شهری، ریلی و هوایی که با وجود شرایط سخت شیوع ویروس کرونا همچنان به خدمت رسانی ادامه داده و در کنار مردم قرار دارند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: