مدیر كل مسافری سازمان راهداری اعلام كرد آخرین جزئیات وام كرونایی رانندگان بین شهری

به گزارش مدیرسا مدیركل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات كرونایی به رانندگان و شركت های حمل و نقلی جاده ای بین شهری اطلاع داد و اظهار داشت: هم اكنون تعداد مسافران بین شهری كه با وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای تردد می كنند نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد كاهش داشته و بهتر است هر چه سریعتر این تسهیلات پرداخت گردد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در ماه های گذشته و با شیوع کرونا خیلی از مشاغل بخصوص رانندگان و شرکت های حمل و نقلی جاده ای بین شهری با ضرر و زیان زیادی روبه رو شدند؛ چون که نه تنها مسافری برای ترددهای بین شهری نداشتند بلکه کرونا برای آنها هم محدودیت ها و مشکلات بسیاری مانند دیگر اقشار مردم به وجود آورده است. در این شرایط دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار همه اقشار صدمه پذیر و مشاغل زیان دیده قرار دهد که یکی از این بخش ها حمل و نقل در حوزه های مختلف است.
داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آخرین وضعیت دریافت تسهیلات حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی برای رانندگان مسافری بین شهری از جانب ستاد مقابله با کرونا اظهار نمود: ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده بین شهری به اضافه شرکت های حمل و نقلی را در این حوزه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کردیم و برای آنها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسیهلات مصوب شده است.
وی با بیان این که همه رانندگان و شرکت هایی که بتوانند در این ایام از راه سامانه اینترنتی “کارا” اطلاعات خویش را تکمیل کنند به بانک عامل معرفی شده و نهایتا در ماه آتی می توانند تسهیلات مورد نظر خویش را دریافت نمایند، اضافه کرد: تسهیلات شش میلیون تومانی که برای رانندگان در نظر گرفته ایم از راه وزارت کار در حال پیگیری است و از طرفی هم مقرر شده تا شرکت های حمل و نقلی که هم از شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا صدمه دیده اند، تسهیلاتی دریافت نمایند.
وی با بیان این که همواره این مساله مورد تاکید دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده که هر شرکتی نیروی خویش را در این ایام تعدیل نکند، مشمول دریافت تسهیلات می شود، افزود: برپایه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت های حمل و نقلی جاده ای بین شهری به ازای هر فردی که در این شرکت بیمه بوده و کار می کنند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند و تصمیم گیری با این هدف بوده که در شرایط سخت اقتصادی کنونی، نیروی انسانی تعدیل نشده و بیکاری افزایش نیابد.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: برپایه آمار و تعداد مسافران بین شهری که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه بین شهری بهره برده اند، وضعیت جالبی برای رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای بین شهری متصور نیست چون که گرچه ۱۵ درصد رشد را در این ایام نسبت به ایام شیوع اوج ویروس کرونا (فروردین ماه امسال) در این حوزه تجربه کرده ایم اما تعداد مسافران در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشن از ۵۰ درصد کاهش یافته است. به عبارت دیگر از آغاز اسفند ماه سال ۱۳۹۷ تا همین ایام پارسال حدود ۴۳ میلیون نفر مسافر از راه وسایل حمل و نقل عمومی بین شهرها تردد کرده اند اما این تعداد امسال و بازه زمانی مشابه به کمتر از ۲۱ میلیون نفر رسیده است.
باقر جوان با بیان این که افزایش نسبی نرخ کرایه ای که در روزهای نوروز برای رانندگان صدمه دیده از شرایط کنونی در نظر گرفته شده همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: این افزایش نسبی نرخ تابحال بر جای خود باقی است اما هیچ کمکی به رانندگان نکرده است و همچنان عمده ضرر و زیان با مالکان و رانندگانی است که در ناوگان مسافری بین شهری کار می کنند.

منبع: