مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: ۳۰ میلیون تن به ظرفیت حمل و نقل بندر شهیدرجایی اضافه می شود

به گزارش مدیرسا هرمزگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سهم ۵۰ درصدی بندرشهیدرجایی در حمل و نقل دریایی کشور اطلاع داد و اعلام نمود: با تکمیل سه پست اسکله نفتی، در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهیدرجایی اضافه می شود.

محمد راستاد بامداد امروز(سوم دی ماه) در حاشیه بازدید از بندرشهید رجایی بیان نمود: این بندر بعنوان مهمترین و بزرگترین بندر تجاری ایران حدود ۵۰ درصد از کل سهم حمل و نقل دریایی کشور را به عهده دارد.

وی ضمن اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی، افزود: تخلیه و بارگیری ۴۲ میلیون تن امسال یکی از دستاوردهای خوب بندر شهید رجایی بوده است.

راستاد به اهداف سفر یک روزه به بندر شهید رجایی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر بررسی و ارزیابی عملیات ورود کشتی ها و تخلیه و بارگیری است که خوشبختانه روند خوبی را شاهد بودیم.

وی افزود: هم اکنون به صورت همزمان تخلیه و بارگیری ۲۹ کشتی در حال انجام می باشد که نشانگر ظرفیت بالای بندر شهید رجایی در این حوزه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این سفر بازدید از پروژه های توسعه ای بندر شهید رجایی است.

وی اضافه کرد: پروژه توسعه اسکله های نفتی بندر شهید رجایی با یک روند خوبی در حال اجرا می باشد و انتظار میرود حداکثر تا آخر بهمن ماه سالجاری شاهد پهلوگیری کشتی نفت کش به یکی از سه پست اسکله در حال راه اندازی باشیم.

راستاد خاطرنشان کرد: با تکمیل این سه پست اسکله در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد که یک توسعه مهمی برای کشور به حساب می آید.

وی ضمن اشاره به زمان بهره برداری از سه پست اسکله نفتی شهید رجایی، اظهار داشت: امیدواریم این سه پست اسکله نهایتا تا خرداد ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

راستاد افزود: برای اولین بار در کشور ساخت و تجهیز اسکله های نفتی با استفاده از توان داخلی صورت گرفته که یکی از دستاوردهای مهم این پروژه بوده است.

راستادبا اشاره به پروژه مهم دیگر در بندرشهید رجایی اظهار داشت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز ۳ یکی دیگر از پروژه های مهم این بندر است که برنامه ریزی شد تا آخر سال جاری از مجموع ۱۴۰۰ متر اسکله ی فاز ۳ حدود ۹۰۰ متر را تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی را از دیگر پروژه های مهم این بندر دانست و اظهار داشت: برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی با ارتفاع ۶۲ متر در حال راه اندازی است و برنامه ریزی شده حداکثر طی یک سال آینده این برج کاملا تکمیل، تجهیز و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردیبه توزیع کالاهای اساسی اشاره نمود و اضافه کرد: روندی که در بنادر کشور حاکم و هماهنگی که میان دستگاههای متولی بوجود آمده به گونه ایی است که شاهد بهبود وضعیت خروج کالاهای اساسی از بنادر هستیم، البته حجم عمده کالاهای اساسی در بنادر امام خمینی متمرکز است منتهی به لحاظ سیاستی که ما برای توزیع کالاهای اساسی بین بنادر کشور داشته ایم هم اکنون در بندر شهید رجایی هم حدود ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی موجود است.

وی تصریح کرد: در مجموع بالغ بر ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تن از انواع کالا های که در بنادر کشور موجود است که حدود چهار میلیون تن آن کالای اساسی هستند.

راستاد خاطرنشان کرد: روند خروج کالا از بنادر به گونه ایی است که انتظار می رود میانگین ماندگاری کالا تا حداکثر ممکن کاهش پیدا کند.

منبع: