​مدیرعامل بانك صادرات ایران: همه خدمات بانك صادرات ایران آنلاین می شود

به گزارش مدیرسا مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار داشت: با استفاده از نسخه ارتقا یافته سامانه شمس بانک صادرات ایران مشتری می تواند به صورت آنلاین، همه خدمات را به صورت آنلاین دریافت کند.

به گزارش مدیرسا به نقل از بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در مورد رونمایی از نسخه ارتقا یافته سامانه شمس اضافه کرد: سامانه «شمس» (شعبه مجازی سپهر) نیمه شهریور ماه و همزمان با سالروز تأسیس بانک صادرات ایران رونمایی گردید و نسخه ارتقای یافته آن امروز شامل افتتاح حساب، درخواست تسهیلات و سایر خدماتی است که احتیاج به حضور مشتریان عزیز بانک در شعبه ندارد. این سامانه با عنایت به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هم کاربردهای مفیدی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: نیازی به احراز هویت مشتریان فعلی بانک صادرات ایران از زمان راه اندازی سامانه شمس در شهریور ماه سالجاری نبوده است اما برای مشتریان جدید احراز هویت با یک مرتبه رفتن به شعبه انجام می شود و تمامی خدمات حتی واریز وجه هم قابل انجام است در عین حال برای برداشت وجه لازم است به شعبه مراجعه نموده و امضای مشتریان جدید ثبت گردد. با عملیاتی شدن احراز هویت الکترونیکی، که تا آخر سال جاری نهایی خواهد شد، رفتن به شعبه با استفاده از سامانه شمس به صورت کلی حذف خواهد شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همینطور در مورد تسهیلات کسب و کارهای صدمه دیده از کرونا اظهار داشت: تا هفته گذشته بیشتر از ۹۰ درصد درخواست های این بخش در سطح نظام بانکی پاسخ داده شده اما بخشی حدود ۱۰ درصد که هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند، امکان دارد به علت مشکل ضامن موفق به دریافت این تسهیلات نشده باشند، ضمن اینکه بانک ها نمی توانند به صورت سلیقه ای دو ضامن برای این تسهیلات درخواست کنند.
صیدی اضافه کرد: این رویه در بخش تسهیلات ودیعه مسکن و وام های قرض الحسنه مانند وام ازدواج هم با سرعت بیشتری اعمال خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات در بخش جهش تولید که به تمامی زنجیره تولید اعتبار می دهد، هم سامانه اوراق گام افتتاح شد و هم در بانک صادرات ایران، طرح طراوت عملیاتی شده که تأمین مالی مصرف کننده نهایی از فروشگاه تا تأمین مواد اولیه را انجام می دهد. این فرایند سبب شده تا در نظام بانکی تابحال ۷۵ هزار میلیارد تومان به تولید صنعتی و کشاورزی کشور تخصیص پیدا کند.

منبع: