مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور ۳۳۰۰ میلیارد ریال پروژه امروز در فرودگاه كرمان

به گزارش مدیرسا کرمان مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: در دهه فجر سال جاری پروژه هایی به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد ریال در سطح فرودگاه های کشور بهره برداری شد که سهم استان کرمان ۳۳۰۰ میلیارد ریال است.
“سیاوش امیرمکری” بامداد امروز ۲۰ بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: پنج فرودگاه در سطح استان کرمان ظرفیت اعزام و پذریش دو و نیم میلیون مسافر در سال را دارد و در عمل سالیانه حدود یک میلیون مسافر در سطح استان کرمان از فرودگاه ها استفاده می نمایند.
وی ادامه داد: در دهه فجر سال جاری پروژه هایی به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد ریال در سطح فرودگاه های کشور بهره برداری شد که سهم استان کرمان ۳۳۰۰ میلیارد ریال است.
امیرمکری خاطرنشان کرد: امروز باند اصلی(جدید) فرودگاه کرمان به طول ۳۸۴۰ متر و امکان پذیرش هواپیماهای پهن پیکر بهره برداری شد و باند قدیمی فرودگاه بعنوان تاکسی وِی و در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ضمن اشاره به اینکه ارتقاء ایمنی در فرودگاه را با اجرای پروژه های جدید خواهیم داشت، بیان نمود: ترمینال داخلی فرودگاه کرمان با ۷۷۰۰ متر زیربنا و ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر امروز بهره برداری شد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اظهار نمود: ۴۵ هزار مترمربع محوطه سازی در فرودگاه کرمان انجام شده که ظرفیت پارک ۵۴۰ خودرو را دارد.
وی اظهار داشت: کرمان می تواند بعنوان هاب منطقه ای جنوبشرق برای پروازهای بین المللی و منطقه ای بیشتر از پیش نقش آفرینی کند.
امیرمکری خاطرنشان کرد: طی دو سال قبل حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه های استان کرمان هزینه شده و در بعضی فرودگاه ها، نبود دیوارهای حفاظتی یکی از نگرانی ها بود که قرارداد اجرای پروژه ها منعقد شده و در حال اجراست و پیگیر هستیم سریع تر صورت گیرد.
وی بیان نمود: پروژه هایی که امروز در فرودگاه کرمان بهره برداری می شود، جزو پروژه های رکورد دار زمان اجرا در کشور می باشند.

منبع: