مجری طرح گندم خبر داد؛ كشت گندم در ۶ میلیون هكتار از مزارع كشور

به گزارش مدیرسا مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سالجاری، ۲میلیون و ۶ هزار هکتار گندم آبی و ۴ میلیون و ۱۵۶ هزار هکتار گندم دیم در کشور کشت شد که کشت دیم ۳.۲ درصد افزایش سطح کشت داشته است.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار نمود: برنامه کشت گندم امسال مجموعاً ۶ میلیون هکتار پیشبینی شده بود که از این میزان ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم بوده است.
وی اضافه کرد: در سالجاری، ۲ میلیون و ۶ هزار هکتار گندم آبی و ۴ میلیون و ۱۵۶ هزار هکتار گندم دیم در کشور کشت شد که کشت دیم ۳.۲ درصد افزایش سطح داشته است.
اسفندیاری پور ضمن اشاره به این که در سال زراعی ۹۷-۹۶ سطح زیر کشت مشابه سالجاری بود، تصریح کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶، کل ارتفاع بارش کشور حدود ۱۶۷ میلی متر و میزان مساحت آبیاری ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار بود و امسال هم ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار هکتار آبیاری شده که تقریباً مشابه سال ۹۶ است.
وی در ارتباط با مبارزه با آفات و بیماری ها اظهار داشت: در استان خوزستان حدود ۳۶ هکتار مبارزه با بیماری ها را شروع کردیم، همینطور هماهنگی لازم برای حمل کمباین ها به این استان برای برداشت کلزا و گندم انجام شده است.
مجری طرح گندم اذعان کرد: سن زدگی در سالهای گذشته روند رو به کاهش داشت و پارسال به ۰.۳ درصد رسید و سال جاری مشابه سال قبل میزان آن کنترل خواهد شد.
وی اضافه کرد: از اوایل بهمن مبارزه با سن زدگی در کشور شروع شده و این روند ادامه خواهد داشت.
اسفندیاری پور اظهار داشت: دستورالعمل خرید گندم و دانه های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ابلاغ گردیده و تفاوت زیادی با سال قبل ندارد.

منبع: