رییس اتحادیه شركت های مسافربری خبر داد افزایش ۳۰ درصدی نرخ كرایه اتوبوس های بین شهری

مدیرسا: رئیس اتحادیه شرکت های مسافربری از افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های بین شهری از اول خردادماه آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، دو روز گذشته دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب گردید و بر این اساس نرخ کرایه های بین شهری افزایش خواهد یافت.

بر این اساس واهد شد. در صورت درخواست کانون ها و اتحادیه ها برای تعدیل نرخ جابه جایی مسافر به میزان بیش از نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی، نرخ پایه سالیانه به پیشنهاد کارشناسی کانون ها و اتحادیه ها متناسب با عوامل مؤثر بر قیمت تمام شده حمل و نقل تعیین و مراحل بعدی مطابق با آنچه بامیزان تعدیل نرخ پایه سالیانه به پیشنهاد کانون ها و اتحادیه های هر بخش تا سقف نرخ تورم سالیانه بخش حمل و نقل اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود. بعد از تعیین نرخ از طرف اتحادیه ها یا کانون های ذیربط، مراتب به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعکس و بعد از تأیید سازمان به جهت انطباق با ضوابط، برای اجرا به اتحادیه یا کانون مربوطه ارسال و از طرف آنها ابلاغ خلاتر گفته شد، انجام می شود.

احمدرضا عامری در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بر طبق مصوبه اخیر شورای عالی ترابری می توانستیم تا سقف تورم سالیانه اعلام شده از طرف بانک مرکزی در بخش حمل و نقل قیمت بلیت اتوبوس را افزایش دهیم که ۸۷ درصد بود اما مسلما مردم کشش این حجم از افزایش را نداشتند و بدین سبب قیمت بلیت اتوبوس را با توافق صورت گرفته تنها ۳۰ درصد افزایش دادیم.

وی افزود: شورای عالی ترابری افزایش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی بین شهری را در اختیار اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی قرار داده و براین اساس از اول خردادماه ۳۰ درصد افزایش قیمت بلیت اتوبوس را خواهیم داشت.

رییس اتحادیه شرکت های مسافربری اشاره کرد: در این افزایش قیمت کشش بازار و توان مردم را در نظر گرفتیم و بنا بر این تنها ۳۰ درصد افزایش قیمت از اول خردادماه اجرا خواهد شد.

البته عامری دو روز قبل درباره نرخ کرایه اتوبوس های بین شهری گفته بود اظهار داشت: برمبنای نظر کارشناسان این بخش نرخ کرایه اتوبوس بین شهری بطور متوسط حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر کیلومتر است در صورتیکه اکنون نرخی کمتر از ۱۰۰ تومان در حوزه حمل و نقل بین شهری اعمال می شود.

منبع: