رئیس اتحادیه مشاورین املاك اهواز مطرح كرد یك پیش بینی برای بازار مسكن در ۶ ماه آتی

به گزارش مدیرسا خوزستان رییس اتحادیه مشاورین املاک اهواز اظهار داشت: بنظر می رسد که در قیمت مسکن ثبات ایجاد شود مگر این که در قیمت مصالح ساختمانی و آیتم های تولید مسکن از نظر قیمتی، لجام گسیختگی به وجود بیاید کما این که این مساله درحال وقوع است.

قنبرعلی زنگنه در گفت و گو با ایسنا درمورد قیمت مسکن اظهار نمود: از شروع سال جاری تا حالا قیمت مسکن تغییری نداشته است و با کاهش در میزان خرید و فروش مسکن مواجه هستیم.

وی با اعلان اینکه مسکن در رکود قرار دارد، اضافه کرد: مصالح ساختمانی و هزینه ساخت مسکن گران شده است اما قیمت مسکن افزایش نداشته است. در وضعیت فعلی اگر شخصی به دنبال فروش مسکن خود باشد بطور معمول با خریدار کنار می آید و تخفیف می دهد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز اظهار داشت: فعلا شرایط مسکن پایدار می باشد و افزایش قیمت مصالح و هزینه های ساخت، در شش هفت ماه آتی تاثیر خودرا می گذارد.

زنگنه اضافه کرد: بنظر می رسد که در قیمت مسکن ثبات ایجاد شود مگر این که در قیمت مصالح ساختمانی و آیتم های تولید مسکن از نظر قیمتی، لجام گسیختگی به وجود بیاید کما این که این مساله درحال وقوع است. چه اتفاقی افتاده که قیمت سیمان یک دفعه ۶۰ تا ۷۰ درصد گران شده است؟

وی با اعلان اینکه میانگین قیمت مسکن در اهواز هر مترمربع ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است، اشاره کرد: مسکن در مناطق مختلف اهواز مانند گلستان هر مترمربع از ۱۲ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان، زیتون کارمندی از ۱۵ میلیون تومان تا ۲۳ میلیون تومان، کیانپارس از ۱۴ میلیون تومان تا ۳۵ میلیون تومان، کوی ملت از ۱۳ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان، خیابان های برخوردار در منطقه پاداد از ۱۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان و اراضی پاداد از ۱۲ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز اظهار داشت: قیمت های اعلام شده فقط برای خانه های کلید اول هستند.

منبع: