نماینده گرمسار و آرادان در مجلس: تبعیض دولت ضد گرمسار و آرادان

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه ۵۰ سال است که تمام مسؤلان وعده آب شیرین گرمسار می دهند اما خبری نمی گردد، اظهار داشت: از رئیس جمهور به خاطر تبعیض ضد گرمسار انتقاد داریم.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مشکلات عشایر شهرستان های گرمسار، آرادان و شهر ایوان کی، بیان نمود: هفته گذشته سفر رئیس امور عشایری کشور به آرادان و ایوان کی را شاهد بودیم که یکی از مصوبات این سفر، اختصاص ۱۰۰ مورد تسهیلات ارزانقیمت به عشایر برای کاهش مشکلاتشان در آرادان است.
وی با اشاره به اینکه امور عشایری همینطور ۵۰ دستگاه خورشیدی برای آب عشایر را اختصاص داده که هرکدام قیمتی معادل ۵۰ میلیون تومان دارند، اضافه کرد: مجوز استقلال تعاونی عشایر برای رفع مشکلات این قشر در زمینه تولید و فروش صادر گردیده است.
عملکرد ضعیف علوم پزشکی سمنان
عضو خانه ملت با اشاره به اینکه بازدید از وضعیت آبرسانی عشایر ایوان کی و آرادان صورت گرفته و از نزدیک مشکلات عشایر را به رئیس امور عشایری کشور منتقل کردیم، ابراز کرد: خوشبختانه در زمینه عشایر اقدامات خوبی بخصوص در زمینه تأمین آب صورت گرفته است.
مطهری درباره تجهیز بیمارستان معتمدی گرمسار هم اظهار داشت: در دیدار با نمکی وزیر بهداشت برخی امکانات برای تجهیز بیمارستان دریافت و برخی مشکلات ایوان کی هم در این نشست عنوان شد هرچند تا کنون این مورد محقق نشده است چونکه علوم پزشکی سمنان ضعیف عمل می کند و مدیر این مجموعه آدم خوبی است اما در مدیریت ضعیف است چون که ما حرکتی که بتواند جوابگوی مردم باشد، ندیده ایم اگر می شد در این یکسال مشکلات ایوان کی را درباره درمان بستر، حل می کردیم.
وی اضافه کرد: نماینده حق دخالت در عزل و نصب ندارد و ما تلاش کرده ایم در یکسال اخیر دست به ترکیب مدیریتی نزنیم و مردم دیدند که در ادوار گذشته چطور مسؤلان عوض می شدند و یک بنگاه دار و نمایشگاه دار، مسئول اداره عوض می کرد اما در یکسال اخیر تنها در اندازه اظهار نظر صحبت کرده ایم و تلاش می شود که دخالتی صورت نگیرد چون که آن موقع نمی توان از مسؤلان مطالبه کرد و می بایست مشکلات را پوشاند.
آب شرب برای همه
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معتقدیم که تأمین آب آشامیدنی برای مردم دیگرشهرستان ها هم خیلی خوب است و با این امر مشکل نداریم اما برابر اصل سوم بند سوم قانون اساسی تبعیض را ناروا می دانیم، بنابراین ما نمی گوییم برای دیگر شهرستان ها چرا آب رسانی می کنید، ما می گوئیم به مشکلات گرمسار و آرادان و ایوان کی هم رسیدگی شود.
مطهری با اشاره به اینکه میلیاردها تومان پول هزینه شد تا در یکسال بعد از سفر رئیس جمهور آب سرخه شیرین شود و البته این مردم شریف حق دارند اما مبحث ما این است که گرمسار با ۵۰ کیلومتر فاصله از تهران ۵۰ سال است که هر مسئولی درباره آب شیرین آن وعده می دهد و هر نماینده ای که در مجلس آمد به خاطر رأی قول آب شیرین داد اما روز به روز وضعیت آب گرمسار بدتر شد، ما انتقادمان به شخص رئیس جمهور است مگر گرمسار و آرادان جز وطن نیست؟
وی اضافه کرد: با این دولت و وضعیت هیچ انتظاری نباید داشت و فقط سیاه نمایی است، به من می گویند انتقاد نکن، مگر می شود که ساکت بود؟ مگر می شود که عدم رشد گرمسار، آرادان و ایوان کی را به این صورت غیرمنطقی دید و ساکت بود؟ همه مجموعه های نزدیک تهران را باید نگریست و با این منطقه مقایسه کرد آنها چه توسعه ای یافته اند و گرمسار چه توسعه ای؟
مشارکت بالای مردم
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به اینکه آرادان در کشور پس از کرمان دومین مقام مشارکت را در انتخابات داشته است، تصریح کرد: این مورد پرارزش است و رسالت مسؤلان را درباره این مردم سنگین تر می کند چون که آرادانی ها مردمان روزهای سخت هستند و علیرغم مشکلات و معیشت و مسکن و بهداشت درمان، پای کار هستند و مشارکت بالایی داشته اند.
مطهری با اشاره به اینکه برخی آدم هایی هستند که آروغ های روشن فکری زده و تحلیلی هایی درباره آرادان می دهند حال آنکه آن تحلیلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند درباره انتخابات درست است چون که آن سوی آبی ها دلشان برای ما نمی سوزد و از منابع و مسائلی که دارند برای توطئه چینی ضد ایران اسلامی استفاده می نمایند.