مدیرعامل شركت توزیع برق اردبیل خبر داد؛ ناترازی مصرف برق و اعمال خاموشی در اردبیل

به گزارش مدیرسا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت: ناترازی مصرف به اعمال خاموشی در گرمای تابستان منجر شده و ما چاره ای جز این کار نداریم.

حسین قدیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: با گرم شدن هوا در هفته جاری و افزایش مصرف برق در بخش های مختلف ما راهی جز اعمال خاموشی برای مشترکان بخش های مختلف نداریم.
وی اشاره کرد: برای جبران ناترازی مصرف در بخش های مختلف اعمال خاموشی امروز نیز مورد توجه قرار گرفت که عمده خاموشی ها در بخش صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری رخ داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت: تنها راه کاهش و تعدیل بار خاموشی ها در ساعات اوج مصرف رعایت الگوهای مصرف درست و صحیح است که در مقابل خاموشی یک لامپ هموطنان و مشترکان بخش خانگی بیش از یک هزار مگاوات صرفه جویی انجام می شود.
قدیمی از انتشار برنامه اعمال خاموشی های برق در مناطق مختلف در سایت ها و کانال های خبری آگاهی داد و اضافه کرد: ما علاوه بر سایت شرکت برق و سامانه برق من، کوشیدیم تا برنامه احتمالی خاموشی را نیز بوسیله رسانه های پرمخاطب استان در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: هموطنان در استفاده از لوازم پرمصرف برق در خانه باید در ساعات غیر از ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر اقدام نمایند تا زمینه برای صرفه جویی درست و اصولی فراهم آید.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوایی و تعدیل هوا در نیمه دوم تابستان برنامه های خاموشی به حداقل برسد که بطور قطع در این پروسه همراهی مشترکان در زمینه های مختلف از ضرورت هاست.

منبع: