در گفت وگو با مدیرسا مطرح شد: وزیر پیشنهادی کار مخالف حداقل مزد نیست

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به اینکه در برنامه گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چیزی تحت عنوان مزد منطقه ای ندیده می گوید: آقای عبدالملکی مخالفت حداقل دستمزد نیست و تاکید دارد که حداقل مزد باید به معیشت نزدیک شود ولی درصورتیکه بخواهیم فراتر از حداقل مزد، حقوق بیشتری بنا به مصلحت یا فراخور حال هر منطقه بپردازیم، ایرادی ندارد.

هادی ابوی در گفتگو با ایسنا، درباره برنامه وزیر پیشنهادی کار در بحث حقوق و دستمزد اظهار نمود: ما حداقل مزد را نمی توانیم حذف نماییم چون در تمام دنیا کشورها از حداقل مزد تبعیت می کنند ولی فراتر از مزد حداقلی، مزد منطقه ای است که بنا به فراخور حال و شرایط صنایع و مناطق مختلف میتوان تعیین کرد و هیچ ایرادی هم ندارد.

وی افزود: عده ای در بحث برنامه های آقای عبدالملکی، گزینه پیشنهادی وزارت کار، معتقدند که ایشان طرفدار مزد منطقه ای است و با عنایت به آنکه در کمیته امداد به دنبال اشتغال های غیر پایدار بوده به زیر مزد حداقلی توجه دارد، در حالیکه ما در برنامه هایشان چنین موضعی ندیدیم. ایشان تنها اعلام نمودند که حداقل مزد باید به بحث معیشت نزدیک شود و این همان چیزی است که ما سالهای سال است بر آن تاکید داریم.
دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: طبق آنچه بررسی نموده ایم ایشان سر بحث حداقل دستمزد اعتقاد دارد که باید به معیشت نزدیک شود، به اضافه این که اگر بخواهیم حقوق بیشتری بنا به مصلحت یا فراخور حال هر منطقه بپردازیم، ایرادی ندارد بنابراین با حداقل مزد مخالفتی ندارد.

وی در عین حال با تکیه بر حل مسایل و مشکلات هر منطقه و استان در درون آن، اظهار داشت: چرا باید مسائل در ارتباط با هر منطقه و استان به پایتخت یا کلانشهرها راه یابد و در آنجا حل شود؟ درحالی که از راه ارتباط تشکل های کارگری استانی میتوان این مشکلات را در همان روستا یا منطقه برطرف کرد.

به گفته این مقام مسئول کارگری، وقتی در همه استان ها، اداره کار، اداره تأمین اجتماعی، بهزیستی و بانک هست دلیلی وجود ندارد که مشکلات یک روستای کوچک در پایتخت برطرف شود.