وزیر راه و شهرسازی: خانه اولی ها برای مسکن ثبت نام کنند

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم طبس ضمن اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی اظهار داشت: مردم دغدغه تأمین مسکن خویش را نداشته باشند و تمام افرادی که فرم «ج» آنها قرمز نشده نسبت به ثبت نام نام در سامانه اقدام نمایند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که رئیس جمهور را در مسافرت به استان خراسان جنوبی همراهی می کند امروز در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهر طبس در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تأمین مسکن عنوان کرد: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند «ج» آنها قرمز نشده، نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح همچون سیمان و میلگرد از راه دلالی نباشد و از راه خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به دست مردم برسد.
قاسمی با اشاره به اینکه ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می گیرد تا کارها به سرعت پیش برود اظهار داشت: با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین، وام و کمک های خوبی به مردم عرضه خواهد شد تا صاحب خانه شوند.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن اشاره به این که در شهر طبس ۲ قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده و به دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم اظهار داشت: برخی مردم اذعان دارند که برخی شرکت ها در وسط شهر طبس زمینهای خوبی را گرفتند ما این مورد را پیگیری می نماییم و علت را بررسی خواهیم کرد.
قاسمی تصریح کرد: در شهر طبس مشکل زمین نداریم. طرح های خوبی به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در مورد مسکن خود نداشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی بعد از دیدار رئیس جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، دقایقی در جمع مردم قرار گرفت و به مشکلات آنان گوش داد.
تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح های سرمایه گذاری، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان، تسریع در واکسن کارگران معادن، افزایش اجاره بها در طبس، کاهش درصد تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست ها مطرح شده از جانب مردم شهر طبس بود که وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود که بعضی از مشکلات در حوزه اختیارات و وظایف من نیست اما به مسئولان متولی در دولت برای پیگیری منتقل خواهم کرد.
رستم قاسمی همینطور از سایت مسکن ملی شهر طبس بازدید کرد و در نشستی در سالن جلسات شهدای فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملی شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهوری ـ امروز (جمعه ۱۹شهریورماه ۱۴۰۰) در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از راه شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد.
برخی از اعضای هیات دولت و وزیران همچون وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می کنند.
حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان همچون برنامه های این سفر یک روزه است.
گفتنی است، طرح جهش تولید و تأمین مسکن که روز ششم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید الان به قانون تبدیل و ابلاغ گردیده و تمامی سطوح دولتی و بخش خصوصی برای اجرایی شدن این قانون تلاش خواهند کرد.
همچون مهمترین خصوصیت های این طرح میتوان از پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۱۲ درصد برای تولید مسکن، اجبار دستگاههای دولتی برای در اختیار گذاشتن زمین های در محدوده حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی و تکلیف وزارت صمت برای تأمین مصالح مورد نیاز راه اندازی سالانه یک میلیون واحد مسکونی اشاره نمود. این در شرایطی است که پیش از این سود وام طرح جهش تولید و تأمین مسکن ۱۸ درصد تعیین شده بود که بعد از انجام کارهای کارشناسی به ۱۰ تا ۱۲ درصد کاسته شده است.

منبع: