وزیر كار: جلسات شورایعالی کار باید سه ماه یک مرتبه برگزار گردد

وزیرکار با اشاره به اینکه جلسات شورایعالی کار باید هر سه ماه یک مرتبه برگزار شود، اظهار داشت: مشکلاتی که خارج از اختیارات وزارت خانه است را در دولت پیگیری می کنم.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، حجت الله عبدالملکی امروز در جمع تشکل های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه جلسات شورایعالی کار حداقل باید سه ماه یک مرتبه برگزار گردد عنوان کرد: دغدغه نمایندگان تشکل های کارگری همچون رفاه کارگران، امنیت شغلی، مسکن و رفاه اجتماعی به مبحث کلان کشور بر می گردد؛ به عنون مثال هر یک درصدی که تورم افزایش می یابد بخشی از رفاه جامعه همچون رفاه کارگران تحت تاثیر قرار می گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اگر رئیس جمهور یک فرد اقتصاددان را در رأس وزارت تعاون قرار داده به این علت است که دغدغه دارد تا رفاه کارگران با محوریت کنترل تورم و ایجاد اشتغال تأمین شود.
وی خطاب به نمایندگان تشکل های حاضر در جلسه افزود: از همه شما درخواست می کنم که گزارشی در مورد مشکلات صنفی و راهکار ها به بنده ارائه نمایید. ما تلاش می نماییم این مسائل را در کمیته های تخصصی مسکن، دستمزد و قراردادهای کارگری دسته بندی و چاره ها را دنبال نماییم.
عبدالملکی اضافه کرد: در این کمیته ها برخی از نمایندگان کارگران هم حضور خواهند یافت و از مجلس هم نمایندگانی مانند آقایان بابایی وعنابستانی در این کمیته عضو خواهند شد تا در نتیجه دستورالعمل عملیاتی از این کمیته ها حاصل شود.
وزیر کار اظهار داشت: همینطور بخشی از مشکلات جامعه کارگری خارج از اختیارات وزارت خانه است و باید در دولت پیگیری شود که قول قطعی می دهم حتما این مسائل را در دولت پیگیری نماییم.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری دغدغه مسائل کارگران را دارد و در سطح مجلس هم با یک مجلس انقلابی مواجه هستیم. ازاین رو امیدواریم کارها جلو برود و مشکلات حل شود.