از افزایش سهمیه زائران تا ویزا و بلیت آخرین جزئیات پروازهای اربعین

به گزارش مدیرسا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزئیات پروازهای اربعین را در شرایطی که سهمیه زائرین ایرانی افزوده شده است اعلام کرد؛ از قیمت بلیت هواپیما تا شرایط و ضوابطی که زائرین برای سفر به عراق باید رعایت نمایند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال افزایش سهمیه ایران برای پروازهای اربعین از ۳۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر، از بامداد امروز جلساتی برای برنامه ریزی پروازهای اربعین برگزار گردید. محمدحسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در اینباره اظهار نمود: در جهت انسجام و هماهنگی بیشتر بین ارگان هایی که بابت سفر اربعین فعالیت می نمایند، مقرر شد که همه زائرین به سفر عتبات عالیات مشرف شوند حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند و این تاکید مجدد شد بنابراین در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری هم به کلیه شرکتهای هواپیمایی داخلی و شرکتهای هواپیمایی عراقی اعلام نمود که هیچ مسافری خارج از فهرست اعلامی سامانه سماح نمی تواند در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا دهم مهر ماه بلیت تهیه نماید و اجبار ثبت نام در این سامانه وجود دارد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این که تست منفی PCR که کمتر از ۷۲ ساعت از آن گذشته باشد و تزریق هر دو دوز واکسن از ضروریات این سفر است که باید زوار این دو مساله را رعایت نمایند و سوم این که افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت اقامت در عراق دارند نیازی به تست PCR مجدد از این کشور ندارند یعنی با همین تستی که در ایران می دهند می توانند به عراق سفر کرده و به کشور بازگردند.

ذیبخش همینطور درباره وضعیت تأمین ناوگان هوایی برای زائرین اربعین هم اعلام نمود: سازمان هواپیمایی کشوری در این حوزه هیچ مشکلی ندارد و با وجود در نظر گرفتن سهمیه ۶۰ هزار نفری برای زائرین ایرانی، تمهیدات لازم در سازمان هواپیمایی اندیشیده شد و زائرین می توانند با کمترین مشکل سفر کنند. همینطور برای دریافت بلیت هواپیما هم مشکلی وجود ندارد و در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا دهم مهر ماه هماهنگی لازم بابت پروازها صورت گرفته و از این به بعد هم پیگیری خواهد شد تا همان پیشبینی هایی که در سازمان صورت گرفته، به نحو احسن اجرا شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در مورد قیمت بلیت هواپیما هم همه تلاشمان را می نماییم که با قیمت مناسب مسافران بتوانند به عتبات عالیات مشرف شوند. البته توافق صورت گرفته قبلی بر اساس ۳۰ هزار مسافر بود اما درحال رایزنی با شرکتهای هواپیمایی هستیم تا بتونیم قیمت مناسبی را عرضه نماییم و زائرین عتبات عالیات بتوانند با قیمت مناسب به این سفر معنوی مشرف شوند.

وی اظهار داشت: درباره ویزا هم بعد از صحبت هایی که روز گذشته در خصوص لغو روادید بین ایران و عراق عنوان شد. این مورد از راه وزارت امور خارجه را پیگیری کردیم و نهایتا با عنایت به پاسخی که به صورت شفاهی از آنها گرفتیم، لغو روادید در ارتباط با پس از اربعین است. ازاین رو مسافرانی که می خواهند در سامانه سماح ثبت نام کنند حتما باید روادید کشور عراق را تهیه کنند.