در گفت وگو با مدیرسا اعلام شد بازگشایی مرز شلمچه برای بازگشت زوار

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود که همه تدابیر لازم برای بازگشت زوار از مرزهای زمینی کشور اندیشیده شده و مرز شلمچه نیز برای بازگشت زوار باز شده است.

جواد هدایتی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: برمبنای ارزیابی های صورت گرفته حدود ۲۰ هزار زائر اربعین ممکنست از مرزهای زمینی به کشور بازگردند و تدابیر لازم برای آنها اندیشیده شده است که شامل پروتکلهای بهداشتی وبرنامه ریزی برای بازگشت آنها با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی است.

وی اضافه کرد: البته این سرویس ها و خدمات برمبنای آمارهایی که داده می شود، متفاوت می باشد چونکه با وجود این که مرز شلمچه هم برای بازگشت زوار باز شده است و در کنار مرز مهران از آنجا نیز به آنها خدمت رسانی می نماییم، ممکنست که مرز چذابه هم بازگشایی شود.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: البته برمبنای تجارب سفرهای اربعین در سالهای قبل که تعداد بسیار زیادی از ایرانیها بصورت میلیونی در این مراسم شرکت می کردند، حدود ۶۵ درصد از مرز مهران به کشور بر می گشتند و به همین دلیل نیز امکانات بیشتری در این پایانه مرزی برای زوار فراهم نموده ایم.

هدایتی اظهار داشت: برمبنای پروتکلهای ابلاغ گردیده همه زائرانی که از مرزهای زمینی به کشور بر می گردند غربالگری شده و اگر علائمی داشته باشند آنها را از بقیه جدا می نماییم و برای بستری شدن آنها در بیمارستان یا قرنطینه آنها تصمیم گیری می شود اما در صددیم تا از آنها تست رپید یا تست PCR گرفته شود و باید دید حجم و فراوانی زوار در بازگشت از مرزهای زمینی تا چه اندازه است.