آخرین وضعیت طوفان چرخنده حاره ای در  سواحل مكران خطر شاهین از سر ایران کم شد

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود: بر مبنای آخرین ارزیابی های صورت گرفته طوفان سواحل مکران به سمت عمان خواهد رفت از این به بعد برای ایران خطری نخواهد داشت اما تا از بین رفتن کامل آن در حالت آماده باش هستیم.

نادر پسنده در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت طوفان چرخنده حاره ای سواحل مکران که «شاهین» نامگذاری شده است، اظهار نمود: در شرایط کنونی و بر مبنای تصاویر دریافت شده از سواحل دریای عمان، این طوفان در دریا و حوالی چابهار بوده و الان درحال حرکت به سمت عمان است.

وی اضافه کرد: بر مبنای مدلهای پیشبینی شده سازمان هواشناسی این طوفان که نام آن «شاهین» است، شب گذشته وارد عمان شده و به سمت ساحل این کشور در حرکت است و از نظر علمی طوفان دریایی تا وقتی که روی آب باشد، خطرآفرین است و زمانی که به خشکی برسد گر چه خساراتی به بار می آورد اما به سرعت از بین خواهد رفت.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: البته همچنان و تا وقتی که خطر به صورت کامل رفع نشده باشد، در حالت آماده باش کامل هستیم چون که حتی اگر طوفان هم تمام شود نتایج آن تا چند روز باقی خواهد ماند که یکی از آنها پدیده ای به نام موج مرده است و سبب می شود تا برای کشتی ها و شناورها خطرناک باشد.

پسنده تصریح کرد: بر همین مبنا همچنان تا آخر هفته جاری در حالت آماده باش هستیم و باید مراقبت نماییم تا اثرات ناشی از طوفان در دریا هم از بین برود و به همه دریانوردان و مردم سفارش می نماییم که طرح دریابست را جدی بگیرند و به پروتکل ها و سفارش های ابلاغی دستگاههای متولی توجه نمایند تا خطری متوجه شان نشود.