مقررات جدید سفر به ترکیه و محدودیت ورود افغانستانی ها

ترکیه با بروزرسانی مقررات سفر به این کشور، محدودیت هایی را برای سفر اتباع افغانستان به این کشور تعیین کرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، بنا بر بخشنامه ای که تازگی به دست دفاتر خدمات مسافرت جهانگردی و هواپیمایی کشور رسیده است، ترکیه با بروزرسانی مقررات سفر به این کشور اعلام نمود: تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافران با تابعیت افغانستانی برای انجام سفر به کشور ترکیه امکان پذیر نیست.
ترکیه بتازگی در بخش هایی از مرز زمینی مشترک با ایران، دیوار کشیده است که بر اساس اعلام دولت این کشور، قسمتی از هدف این دیوارکشی، مقابله با مهاجرت بیش از پیش افغان ها از مرز ایران است.
در ادامه مقررات جدید سفر به ترکیه برای رعایت پروتکلهای بهداشتی این کشور در رابطه با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، آمده است: تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی تست را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https: //health.behdasht.gov.ir قابل دریافت است.
همین طور مسافران بالای شش سال، پیش از پرواز باید در لینک https: //register.health.gov.tr بصورت آنلاین ثبت نام شوند و کپی از تایید نهایی و QR کد تشکیل شده را همراه داشته باشند.