معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد معرفی نشانی سایت جهش تولید مسکن تا دو روز آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا دو روز آینده نشانی سامانه طرح جهش تولید مسکن را مشخص می نماییم اما ثبت نام متقاضیان از حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می شود.
محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: سامانه ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آماده شده اما اصلاح برخی موارد مثل نرخ سود بانکی و میزان بار مالی که برای متقاضیان در نظر گرفته می شود حدود ۱۰ روز زمان می برد.
وی اضافه کرد: در جلسه شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته انجام شد برخی اعضای حاضر، موارد و ابهاماتی را مطرح نمودند که رییس جمهوری فرمان داد این موضوعات رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام گردد. پس منتظریم که اگر بعضی آقایان نظر اصلاحی یا ابهامی دارند در جلسات رو در رو مطرح کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: باتوجه به وجود سامانه اقدام ملی، زیرساخت لازم برای ثبت نام وجود دارد. فقط ممکنست اسم و نشانی سایت تغییر کند که می توانیم فردا یا پس فردا اعلام نماییم اما همانطور که گفتم زمان ثبت نام به پس از نشست با دستگاههای ذی ربط به خصوص بانک مرکزی موکول می شود.
محمودزاده با اعلان اینکه در سال اول دو میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرا می رسد اظهار داشت: برنامه اجرای دو میلیون واحد در سال اول آماده شده که شش تفاهم نامه در حضور رییس جمهوری به امضا رسیده است. دو میلیون واحد را نیز در سال دوم شروع می نماییم که طی یک دوره چهار ساله امکان اتمام وجود چهار میلیون واحد وجود داشته باشد.
وی اشاره کرد: برای دهک های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه های خدمات مهندسی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: همانطور که در طرح اقدام ملی یارانه دولتی وجود نداشت، در طرح جهش مسکن نیز قرار نیست دولت یارانه مستقیم بدهد بلکه صندوق ملی مسکن به وجود آمده که عمده ترین کارکرد آن تقبل این مسئولیت است که قیمت تمام شده با توان اقتصادی خانوارها به هم نزدیک شود. این مساله می تواند کمکهای مختلف مثل کاهش نرخ سود تسهیلات باشد.
به گفته محمودزاده، نظام بانکی تسهیلات را برمبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می کند و یارانه سود را بر عهده نمی گیرد. در حقیقت تولید نقدینگی یا تولید پول صورت نخواهد گرفت و اثرات تورمی نخواهد داشت.