معاون بنیاد مسكن عنوان كرد آغاز رسمی عملیات آواربرداری در اندیکا

به گزارش مدیرسا خوزستان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از آغاز رسمی عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده اندیکا اطلاع داد.

مجید جودی امروز، ۲۸ مهرماه ضمن اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده اندیکا و بندر امام، در گفتگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اندیکا اظهار نمود: برپایه برآورد و ارزیابی کلی خسارت ها در مناطق زلزله زده اندیکا، ۹۸۰ واحد احداثی و ۱۹۸۰ واحد تعمیراتی در این مناطق شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد آمارها، جمع بندی شده و به تایید مقامات استان رسیده است و الان برای کسب اعتبارات به وزارت کشور ارسال شده است تا در اولین نشست هیات دولت، مطرح و اعتبارات لازم تصویب شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: با عنایت به این که مناطق زلزله زده اندیکا صعب العبور هستند و هزینه بازسازی و ساخت و ساز مسکن در این مناطق، بالا است، تلاش خواهیم کرد نسبت به بازسازی های قبلی میزان تسهیلات کمکی و بلاعوض را افزایش دهیم.

جودی اظهار داشت: کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی در منطقه حضور دارند و الگوی مسکنی را برای این مناطق تعریف کرده اند تا بتوانیم ساختمان هایی سبک و با سرعت اجرای بالا را در مناطق زلزله زده اندیکا بسازیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا بحث اسکان اضطراری را به اسکان دائم پیوند بزنیم تا مردم منطقه از چادر مستقیم وارد خانه های خود شوند و هزینه ای بابت اسکان موقت متحمل نشوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده اندیکا رسما شروع شده است، اظهار داشت: کار تشکیل پرونده برای واحدهای صدمه دیده در حال انجام می باشد و امیدواریم تا چند روز آینده این کار به پایان برسد.

جودی اظهار داشت: برای ساخت و ساز واحدهای صدمه دیده از زلزله اندیکا، منتظر اعتبارات دولتی نخواهیم بود و با اعتبارات داخلی بنیاد، کار بازسازی را آغاز خواهیم کرد. از هفته آینده امیدواریم شاهد بالا رفتن خانه ها و دیده شدن ساخت و ساز واحدها باشیم.

وی همینطور ضمن اشاره به بازدید از پروژه های ساخت مسکن برای واحدهای صدمه دیده از آبگرفتگی های بندرامام اظهار داشت: یک مجموعه ۴ هزار واحدی خیلی خوب در بندرامام در دست ساخت است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. البته این مجموعه با عنایت به همکاری مردم سرعت بالایی در ساخت به خود گرفته و پیشرفت آن در ادامه، جهشی خواهد بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: بخشی از اعتبارات اجرای این مجموعه ۴ هزار واحدی در بندر امام، تخصیص داده شده و روند کار بسیار مطلوب است. امیدواریم یک پروژه نمونه در بحث بافت های نابسامان در بندر امام اجرایی شود و بتوان از آن بعنوان یک الگو در ساماندهی بافت های نابسامان کشور بهره برد.