یوسفی: تجربه نشان داده بنیه فنی کشور توانایی اجرای قانون جهش تولید مسکن را دارد

به گزارش مدیرسا یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اگر بناست منابع مالی را بگذاریم و فرصت و بازار جذاب داخل را برای ساخت مسکن در اختیار خارجی ها قرار دهیم کار غلطی است و اساسا ما با آن مخالفت خواهیم کرد.
مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اخبار مطروحه درباب مشارکت چینی ها در ساخت مسکن بیان کرد: ما در سال ۹۱ به ساخت حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سال رسیدیم که اوج ساخت و ساز در کشور بود. این تجربه نیز با همت نیروهای داخلی و نیروهای متخصص و ظرفیت های فنی و مهندسی داخل کشور رقم خورد.
ایشان سپس اظهار نمود: این تجربه نشان میدهد که بنیه فنی و مهندسی کشور که امروز حتی در بسیاری از پروژه های خارجی حرف برای گفتن دارد از توانایی لازم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن برخوردارست. قطع به یقین روزی که بازار وارد رکود شده بود و مشکلات در زمینه ساخت و ساز پابرجا بود از ظرفیت های داخلی حمایت نشد.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد: امروز که با پیگیری مجلس و قانون جهش تولید مسکن و ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی که مجلس در بودجه ۱۴۰۰ برای توجه ویژه به مسکن مختص کرده است، یک فرصت ویژه به وجود آمده است، این فرصت را در اختیار خارجی ها قرار نخواهیم داد. اگر مشارکت خارجی ها در انتقال تکنولوژی و حرکت به سمت صنعتی سازی باشد، برای دوران گذار قابل قبول است.
ایشان سپس اشاره کرد: اما اگر بناست منابع مالی را بگذاریم و فرصت و بازار جذاب را در اختیار خارجی ها قرار دهیم کار غلطی است و اساسا ما با آن مخالفت خواهیم کرد. انتقال تکنولوژی و حرکت به سمت صنعتی سازی در کنار استفاده از نیروهای متخصص و ظرفیت های داخلی توامان با یکدیگر باید دنبال شود.

منبع: