ایجاد اشتغال چهارهزار و ۹۳۲ تن در هشت ماه اول سال در قم

قم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت قم اظهار داشت: از آغاز سالجاری تا آخر آبان ماه، یک هزار و ۹۷۳ فقره مجوز فعالیت صنفی با ایجاد اشتغال برای چهارهزار و ۹۳۲ تَن، در استان صادر شد.
امیرحسین پروان در گفت وگویی بیان نمود: این مجوزهای صنفی در رسته های تولیدی و فنی و همینطور توزیعی و خدماتی با ایجاد اشتغال برای چهارهزار و ۹۳۲ تَن طی هشت ماه سپری شده از سالجاری در قم صادر گردیده است.
وی ادامه داد: به صورت کلی الان ۳۹هزار و ۷۹ واحد صنفی دارای مجوز در استان قم فعال است که از این تعداد ۲۳هزار و ۳۲۰ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۵هزار و ۷۵۹ مورد دیگر تولیدی و فنی هست.
پروان افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی ۱۰۰میلیون تومان و به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل لحاظ می شود که این مورد نشان دهنده جایگاه اصناف در اشتغال زایی است.
پروان در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث ضرورت پشتیبانی از اصناف قم پرداخت و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات مورد احتیاج به متقاضیان فعال در واحدهای صنفی همچون حمایت های مالی در این بخش مهم اقتصادیست که با همکاری بانکهای عامل استان انجام می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت قم افزود: این پرداخت ها از محل اعتبارات رونق تولید، تسهیلات واحدهای صدمه دیده از کرونا، تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات پشتیبانی از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی صورت گرفت و به حفظ و توسعه فعالیت اصناف استان کمک کرد.
وی عنوان کرد: همینطور در هشت ماهه گذشته، تعداد ۱۱ جلسه کارگروه پشتیبانی از رونق تولید در بخش اصناف استان با ۱۴ مصوبه برای رفع مشکل مالیاتی، بانکی و مشکل واگذاری زمین از جانب شرکت شهرک های صنعتی به واحدهای صنفی و رفع مسائل پیش روی برخی دیگر از اعضای اتحادیه های صنفی تشکیل شد.