در گفت وگو با مدیرسا اعلام شد مشکلات آزادراه اصفهان-شیراز برای افتتاح در نوروز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام نمود: تأمین دیر هنگام قیر مورد نیاز و مشکلات موجود سر راه تأمین منابع اعتباری مورد نیاز سبب شده تا در موعد مقرر یعنی آخر سال جاری نتوانیم آزادراه اصفهان شیراز را افتتاح نماییم اما همه تلاش مان را خواهیم کرد که مردم در روزهای نوروز بتوانند از این محور استفاده کنند.

خیراله خادمی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: برنامه این بود که بتوانیم آزادراه اصفهان-شیراز را تا آخر سال جاری افتتاح نماییم که الان اولین مرحله آسفالت آن به پایان رسیده است و به جهت اینکه بتوانیم بهره برداری زودهنگامی انجام دهیم تا مردم بتوانند ایام عید نوروز از آن استفاده کنند، مقرر شد تا علایم ایمنی آنرا تأمین نماییم که این کار در دستور کار قرار گرفته است اما لایه دوم آسفالت آن باقی مانده است.

وی ضمن اشاره به مشکل تأمین قیر بعنوان یکی از علل تاخیر در تکمیل آسفالت این محور آزادراهی، اضافه کرد: امسال تحویل قیر با تاخیر مواجه گردید و هم اکنون هم به علت پایین بودن دما نمی توان آسفالت را در محور استفاده نمود. چون که کیفیت آسفالت پایین می آید در این گرانی قیر به صرفه نیست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در چنین شرایطی که آب و هوا و سردی هوا تنها اجازه انجام عملیات آسفالت به مدت چند ساعت در روز را می دهد، ازاین رو این کار با کندی و تاخیر مواجه خواهد شد چون که اگر دمای هوا کمتر از ۱۴ درجه باشد، نمی توان کار کرد. ازاین رو در مناطق سردسیر کارهای زیرسازی را در زمستان و روسازی و عملیات آسفالت را در فصول گرمتر انجام می دهند.

خادمی با تکیه بر این که همه تلاش مان را به کار می بندیم تا مردم در روزهای نوروز از این محور آزادراهی در روزهای نوروز استفاده کنند، اظهار داشت: مشکلاتی در این حوزه وجود دارد این است که آزادراه اصفهان-شیراز به حدود حدود ۳۶۰ کیلومتر نیوجرسی نیاز دارد و در این میان تکمیل آن به سرمایه ای حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری اولیه نیاز دارد که سهم دولت و سرمایه گذار (بنیاد تعاون ناجا) هر یک ۵۰ درصد است و هیچ به علت محدودیت های کنونی سهم خویش را پرداخت نکرده اند.

وی اعلام نمود: گرچه در شرایط کنونی از نظر زمانی فرصت را از دست دادیم و رساندن زمان بهره برداری این محور آزادراهی تا آخر سال جاری کار سختی است اما همه تلاش خودمان را خواهیم کرد تا مردم بتوانند در روزهای نوروز از این آزادراه استفاده کنند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر بوده و با راه اندازی آن فاصله این دو استان تا حدود ۱۳۰ کیلومتر معادل بیشتر از دو ساعت کوتاه تر می شود. ازاین رو تأثیر زیادی در ترددهای بین استانی بخصوص سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز می گذارد.