معاون وزیر راه و شهرسازی: ۱۰ درصد زلزله های ثبت شده دهه ۶۰ به بعد مربوط به استان کرمان است

به گزارش مدیرسا کرمان معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۸۳ دستگاه شتاب نگار در استان کرمان آگاهی داد و اظهار نمود: ۱۵هزار طیف زلزله را از دهه ۶۰ ضبط کردیم که هزار و ۵۲۷ مورد آن یعنی ۱۰ درصد زلزله های ثبت شده مربوط به استان کرمان است.

شکرچی زاده ظهر امروز پنجم دی ماه در همایش نتایج اجتماعی زلزله بم اظهار داشت: زلزله بم یک شوک به جامعه مهندسی بود و پس پنجم دی را روز تجدید میثاق مهندسی می دانیم.

وی افزود: در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی دستورالعمل هایی برای ساخت و سازهای جدید و ایمن سازی ساختمان های موجود نوشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۸۳ دستگاه شتاب نگار در استان کرمان آگاهی داد و اظهار نمود: ۱۵هزار طیف زلزله را از دهه ۶۰ ضبط کردیم که هزار و ۵۲۷ مورد آن یعنی ۱۰ درصد زلزله های ثبت شده مربوط به استان کرمان است.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم سامانه پاسخ سریع را در شهر کرمان مستقر نماییم در برخورد با زلزله می توانیم سریعا لطمه پذیرترین نقطه را شناسایی نماییم و لحظه طلایی را از دست نمی دهیم.

شکرچی زاده بیان کرد: به الگوی فرهنگی جدی در آحاد جامعه و مهندسی برای مواجهه با تهدید نیاز داریم.

وی افزود: در پیوست اجتماعی بیشتر توجه به تهدید زلزله است و باید به برنامه های هدفمند و فرابخشی با موضوعات فرهنگی بپردازیم.

منبع: