برنامه ریزی برای خرید محصولات کشاورزان توتون و تنباکوکار

به گزارش مدیرسا مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بر خرید محصولات کشاورزان توتون و تنباکوکار تصریح کرد و اظهار داشت: نباید هیچ محصولی روی دست کشاورزان بماند و باید محصولاتی تولید شود که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمد شیخان روز گذشته چهارشنبه در جلسه بررسی عملکرد ۹ ماهه مجتمع های تولیدی شرکت دخانیات ایران، با گرامیداشت حماسه ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: نگاه ما باید به آینده، نگاه رشد، توسعه و تعالی باشد؛ باید بگونه ای برنامه ریزی کرد که سود و منفعت آن برای توسعه کشور و ملت همچون نیروهای دخانیات باشد. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله امروز ما اقتصاد است، اضافه کرد: متأسفانه اقتصاد در یک دهه گذشته در چنگال ناکارآمدی، نفوذ و فساد گرفتار شده است. بنابراین باید برای نجات اقتصاد با این سه مقوله مقابله نمود و این راهبرد می تواند اقتصاد را به تحرک و پویایی برساند. شیخان بر استفاده از همه ظرفیت های تولیدی در مجتمع ها تصریح کرد و عنوان کرد: باید با تولید متنوع و قابل رقابت محصولات، سهم خویش را در بازار داخل و صادرات افزایش دهیم. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در ادامه تصریح کرد: مجتمع های تولیدی شرکت دخانیات باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که بتوانند محصولات تولیدی کشاورزان را خریداری نموده و هیچ محصولی روی دست کشاورزان نماند. شیخان اضافه کرد: پول محصول کشاورزان باید در اسرع وقت پرداخت گردد و نباید شرکت دخانیات به کشاورزان بدهکار باشد. وی بر حذف دلال بازی در روند تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: تقویت فروش مویرگی محصولات از سیاست های شرکت دخانیات باید باشد و اگر هر استانی فروش مویرگی محصولات خویش را به ۵۰ درصد و بیشتر برساند، مورد تشویق و حمایت ویژه قرار می گیرد. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بر توجه به وضعیت رفاهی کارکنان دخانیات تصریح کرد و عنوان کرد: شرکتهای پیمانکاری نباید نسبت به حق و حقوق کار کنان بی توجه باشند. ما با ظلم، بی عدالتی و تبعیض مخالفیم. شیخان ضمن اشاره به اشتغال بکار ۱۲ هزار نیرو در شرکت دخانیات در سالیان گذشته اظهار داشت: متأسفانه نیروهای این شرکت به علت سیاست های غلط و کاهش تولید هم اکنون به پنچ هزار نفر رسیده است. ما با جذب نیرو در دخانیات مخالف نیستیم و معتقدیم با افزایش تولید و ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال، نیروی انسانی این شرکت باید افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و تولید در داخل استقبال می نماییم، تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که باید در عرصه اقتصاد هم فعال تر و هم کارآمدتر باشیم. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اضافه کرد: ظرفیت ها، نیروها و فرصت های خوبی داریم و اعتقاد ما این است که با همت و کار جهادی میتوان قله های بالاتر را فتح کرد. شیخان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مهم ما فعال سازی صادرات توتون و تنباکو است، افزود: باید با پشتیبانی از بخش کشاورزی این صنعت، از همه ظرفیت های موجود کشت توتون و تنباکو استفاده نمود. وی با اشاره به اینکه برای نقش آفرینی در تولید و بازار احتیاج به تحول ساختاری داریم، اظهار داشت: باید ساختار شرکت دخانیات ایران مبتنی بر مأموریت های جدید برای حضور در عرصه صادرات و افزایش تولید، بازطراحی شود. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به شاخصهای ارزیابی مجتمع های تولیدی، کاهش ضایعات مجتمع های تولیدی را مورد تاکید کرده و اظهار داشت: افزایش تولید، افزایش فروش، افزایش سطح کشت توتون و تنباکو همچون شاخصهای ارزیابی مجتمع های تولیدی است. شیخان اظهار داشت: نقش مجتمع های تولیدی در صادرات باید مشخص شود و ما می توانیم منشأ این تحول باشیم و لزوم دارد از فرصت های تولید و ایجاد اشتغال نهایت بهره را برد. وی ادامه داد: حوزه تولید با همدلی رشد می کند و باید با اقدامات کارشناسی شده، بهره وری را افزایش داد. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به اینکه ما به دنبال تولید محصولات باکیفیت در سطحی بالاتر هستیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که محصولات ما می تواند ضریب نفوذ بیشتری در بازار داخلی و همینطور بازارهای خارجی داشته باشد. شیخان، محصولات دخانی با ضرر کمتر را نقشه راه آینده این شرکت دانست و اضافه کرد: دخانیات ایران برای حفظ سلامتی مردم نقشه راه جدی داشته باشد و این شدنی است و تنها نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی عمیق و علمی دارد که مراکز تحقیقاتی دانشگاهی می تواند در این مسئله پشتیبان ما باشد. در این نشست مدیران مجتمع های تولیدی استانهای کردستان، تهران، مازندران، اصفهان، گلستان و گیلان حضور داشتند که گزارشهایی از نحوه و ظرفیت تولید، لزوم افزایش تولید، مشکلات مجتمع های تولیدی و برنامه های خود در چند ماهه آخر سال و سال آینده را عرضه کردند.