وزارت راه وجود ترك در كوهستان جاده هراز را تایید كرد تشکیل جلسات بین چند نهاد برای تصمیم گیری درباره جاده هراز

مدیرسا: درپی انتشار اخباری درباره ایجاد شدن یک ترک عظیم در بخشی از کوهستان مشرف بر جاده هراز و طرح احتمال بروز فاجعه انسانی در جاده هراز و سقوط بخشی از کوه در منطقه پلور، مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام نمودند که این مسئله در حال پیگیری و بررسی است و بسته شدن یا نشدن محور هراز بستگی به سطح خطر و بحران احتمالی این مسئله دارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، چندی است که ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می شود که در توضیحات آن ادعا می شود محدوده روستای آب اسک پس از پلور در جاده هراز در آستانه تخریبی بزرگ به علت سقوط کوه و ناپدید شدن تونل و جاده قرار دارد.
رضا نفیسی – رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- در گفت و گو با ایسنا، در اینباره اظهارکرد: طی روزها و هفته های گذشته جلسات گوناگونی بین دستگاههای مختلف و متولیان این حوزه در این خصوص برگزار شده است. هفته قبل هم جلسه ای در این حوزه داشتیم تا ببنیم چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر. همینطور دستگاههای مختلف از استانداری تا ستاد بحران، سازمان زمین شناسی، سازمان راهداری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و غیره گزارشهایی عرضه دادند و مقرر شد تا ضمن بازدید از منطقه گزارش دقیقی از وضعیت این محدوده از جاده هراز عرضه کنند.
وی اضافه کرد: مساله این است که باید در وهله نخست در مورد این مساله و مخاطره ارزیابی صورت گیرد و حجم و بزرگی آن برآورد شود و بر آن مبنا اقدامات مورد نیاز اولویت بندی گردد
نفیسی افزود: در این نشست مقرر شد تا مبحث در دو سطح پیگیری و بررسی شود. در مرحله اول این مساله مقرر است در ستاد مدیریت بحران استان بررسی شود و با دعوت همه ذینفعان و متولیان به این نتیجه برسیم مشکل مطرح شده تا چه اندازه جدی است و در صورت نیاز مبحث باید به ستاد مدیریت بحران کشور محول شود تا در آن جلسه تصمیم گیری لازم صورت گیرد.
رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا هم اکنون مساله مطرح شده را بعنوان یک مخاطره جدی و فوری تلقی می کنید؟ اظهار داشت: هم اکنون به این مورد بعنوان یک اخطار نگاه می نماییم اما تصمیم گیری برای انجام هرگونه مبادرت به سطح خطر بستگی دارد؛ ازاین رو باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه نتایجی از جانب متولیان و دستگاههای مربوطه از بررسی این محدوده از جاده هراز اعلام می شود.

منبع: