قرعه کشی ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکن ملی در اراک انجام شد

مدیرسا: مرکزی قرعه کشی ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی در اراک انجام شد.
احمد مرزبان ۱۹ دیماه در جلسه شورای اداری استان مرکزی درباب پروسه اجرائی نهضت ملی مسکن اظهار نمود: در طرح اقدام ملی مسکن سهمیه استان ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد بود که ۸۰۹۰ واحد در شهرها و ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد در امیرکبیر و مهاجران ایجاد می شود. قرار شد که در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برای ۷۴۹۹ واحد اراضی تامین و عملیات ساختمانی نیز شروع شده است
وی اظهار داشت: در طرح جهش تولید مسکن سهمیه استان مرکزی ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد بود که ۱۹ هزار واحد در شهرهای امیرکبیر و مهاجران هدفگذاری شد و تا حالا ۴۵۲ هکتار زمین تامین شده است.
مرزبان با اشاره به ساخت پروژه سردار شهید قاسم سلیمانی در انتهای خیابان هپکو با ظرفیت ۳۰۴۰ واحد با پیمانکاری جهاد خانه سازی، اظهار داشت: کار در ۲۴ هکتار درحال پیشرفت است و تا حالا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است، ۶۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن در شهرک کوثر در حال انجام می باشد و عملیات اجرائی دو هزار واحد در ساوه شروع شده است.
وی افزود: در شهرستان محلات ۹۳ نفر واریز وجه داشتند، اما به سبب کمبود زمین، ۲۲ هکتار زمین به محدوده الحاق شد و برای ۱۴۰۰ نفر دیگر ظرفیت به وجود آمد.
مرزبان بیان کرد: در نیمور ۶۲ نفر واریز وجه داشتند که عملیات اجرائی شروع شده و ۹ هکتار زمین هم برای طرح نهضت ملی در نظر گرفته شده است، ۴۸۰ نفر در دلیجان واریز وجه انجام داده اند و ۱۵ هکتار زمین اختصاص یافته است و ۱۵۰۰ واحد ظرفیت ساخت وجود دارد، در نراق ۲۲ نفر درخواست داشتند که زمین برای متقاضی تامین و عملیات اجرائی شروع شده است.
وی اظهار نمود: در خمین ۴۲۴ نفر واریز وجه داشته اند و ۴۷ واحد درحال ساخت است و ۱۱ هکتار زمین فراهم شده که مستعد ساخت ۱۴۰۰ واحد است، در کمیجان ۱۰۲ نفر واریز وجه داشتند که زمین تامین و در شازند ۷۵ نفر واریز وجه کرده اند و عملیات اجرائی نیز شروع شده است، در تفرش ۱۵۴ نفر واریز وجه داشته اند و عملیات اجرائی مسکن متقاضیان با تامین زمین شروع شده است و نخستین خانواده نیز ساکن شده اند، همین طور در آشتیان ۴۸۶ نفر واجد شرایط هستند که ۱۵۴ نفر واریز وجه انجام داده اند و عملیات اجرائی در حال انجام می باشد و فراهان ۱۵ نفر واریز وجه داشتند که برای ۱۲ نفر زمین تامین شده است.
مرزبان با اعلان اینکه در فرمهین و شازند و مامونیه مشکل تامین زمین داریم و با رایزنی سازمان ملی زمین و مسکن مقرر است که زمین خریداری شود، اظهار داشت: در غرق آباد ۱۶ نفر واریز داشتند که عملیات اجرائی شروع شده است و در مامونیه ۲۴ واحد درحال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: امروز با قرعه کشی ۸۱۰۰ واحد مسکونی در اراک عملا ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی در حال انجام می باشد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در این نشست قرعه کشی ۸۱۰۰ واحد مسکونی در اراک انجام گرفت.

منبع: