راه اندازی ۸ اسکله گردشگری دریایی در خرمشهر

مدیرسا: در روزهای مبارک دهه فجر ۸ پست اسکله فلزی جهت نصب در ۴ نقطه رود کارون به همت و با تاکید بر دانش متخصصان داخلی، طراحی، ساخت، حمل و نصب و راه اندازی شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مهدی زارع مجری این طرح اظهار داشت: پروژه طراحی، ساخت، حمل و نصب ۸ پست اسکله فلزی جهت نصب در ۴ نقطه رود کارون به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر در امتداد توسعه و رونق زیر ساخت های گردشگری دریایی شهر حماسه ساز خرمشهر با تاکید بر توان و دانش متخصصان این مجموعه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با نگاه اقتصاد دریا محور و گسترش گردشگری دریایی و با در دست داشتن ۵۸۰۰ متر سواحل در ایران عزیزمان، باتوجه به ایجاد اشتغال در این پروژه اگر از سازنده های داخلی حمایت های لازم صورت گیرد، میتوان بیکاری را در همین حوزه به طور اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به طور ویژه ای سر و سامان داد.
در ادامه این مراسم، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در امتداد توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصادی منطقه، این ۸ اسکله گردشگری در قالب ساز و کارهای قانونی، به شرکتها و نهادهای صاحب صلاحیت فعال در بحث گردشگری برای بهره برداری در امتداد منافع شهر واگذار می شود.
اسعدی اشاره کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر آمادگی کامل دارد که برای گسترش زیرساخت های گردشگری دریایی منطقه تمام توان و ظرفیت خودرا به کار گیرد.

مدیر طراحی مهندسی شرکت مجری طرح نیز اظهار داشت: هر کدام از اسکله های شناور قابلیت پهلوگیری ۳ فروند شناور گردشگری با طول ۱۵ متر ( ۱۰۰ تن) و یا یک شناور بزرگ با طول ۳۰ متر ( ۲۰۰ تن) داشته و بمنظور دسترسی مطمئن و بدون خطر از ساحل به روی اسکله شناور یک مجموعه عرشه ثابت، سایبان و پل دسترسی متحرک به طول کلی ۲۴ متر اجرا گردیده که زیبایی بصری فوق العاده ای در ساحل رودخانه کارون به وجود آورده است.

منبع: