رونمایی از کتاب نتایج اجتماعی  و فرهنگی کرونا

به گزارش مدیرسا کتاب «مجموعه مقالات همایش نتایج اجتماعی و فرهنگی کرونا» روز یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ بامداد رونمایی می شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در این برنامه، حسن بشیر (استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق)، سیدمحمد بهشتی (عضو شورایعالی میراث فرهنگی و گردشگری)، نگار داوری اردکانی (زبان شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی)، سیداحمد محیط طباطبایی (رئیس کمیته ملی موزه های ایران)، حسین میرزایی (جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، رضا تسلیمی (جامعه شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) و علیرضا حسن زاده (مردم شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) سخنرانی خواهند کرد.
کتاب «مجموعه مقالات همایش نتایج اجتماعی و فرهنگی کرونا» دستاورد همایش بین المللی نتایج اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع فرهنگی خلاق و هنرهای سنتی ست که بهمن ۱۳۹۹ از جانب پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.
این کتاب هم زمان با دومین سالگرد انتشار کرونا در ایران، به صورت مشترک از جانب این دو پژوهشگاه به انتشار رسید.
کتاب «مجموعه مقالات همایش نتایج اجتماعی و فرهنگی کرونا» در پنج بخش شامل مقالات فارسی، فرانسوی، انگلیسی و ترکی استانبولی و هم گزارشی از ۷۳ پیش نشست برگزارشده در این همایش است که در آن بیشتر از ۲۳۶ محقق داخلی و خارجی درباره ظهور این بیماری و همه گیری آن سخنرانی کردند. بررسی کرونا در ترکیه، افغانستان، آمریکا و فرانسه همچون این نشست ها بودند.
مقالات این کتاب بر پایه محورهای اصلی همایش نوشته شده و موضوع هایی چون تاب آوری در مقابل کرونا، ابعاد هستی شناختی پاندمی، سیاستگذاری های حمایتی در حوزه اقتصاد در دوره پاندمی، تأثیر پاندمی بر آموزش، گسترش فضای مجازی و کارکردهای نوین آن در عصر پاندمی، گردشگری و همه گیری و… مورد بررسی قرار گرفته است.
همینطور در بخشی با عنوان «پزشک فیلسوف، پزشکی در ایران باستان و مساله همه گیری» به گفتمان پزشکی و مساله همه گیری پرداخته است. بخش پساگفتار یا موخره کتاب هم با مقاله «انسان شناسی در دوره کرونا» نوشته سهیلا شهشهانی، استاد انسان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تدوین شده است.
این کتاب به شکل های تازه فعالیت در دوره قرنطینه و همه گیری کرونا در عرصه هایی چون هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع خلاق، گردشگری، میراث فرهنگی و… پرداخته و گزارشی از تلاش ها و تجربه های هنرمندان در ایجاد رابطه با جامعه و جهان و میانجی ها و سازوکارهای متناسب با عصر همه گیری را عرضه می کند.
کتاب «مجموعه مقالات همایش نتایج اجتماعی و فرهنگی کرونا» در ۱۰۴۶ صفحه به تلاش علیرضا حسن زاده و مصطفی اسدزاده به صورت مشترک از جانب پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انتشار رسیده است.
علاقه مندان به حضور در این برنامه می توانند از راه نشانی زیر اقدام کنند:
https: //www.skyroom.online/ch/ricac/meeting