معرفی ازن ژنراتورهای شرکت دانش بنیان فنون آردا سبز

مدیرسا: محصولات ازن ژنراتورهای آردا در ۶ دسته خانگی، استریل ایر، پلاسمایر، آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی طبقه بندی می شوند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، شرکت فنون آردا سبز بعنوان نخستین و باسابقه ترین شرکت تولیدکننده ازن ژنراتور در ایران است. این شرکت قادر به تولید و ساخت دستگاه های ازن ژنراتور خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی در ظرفیت های متفاوت می باشد و دراین زمینه موفق به دریافت گواهی تأییدیه دانش بنیان در دسته فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته شده است. همین طور شرکت فنون آردا سبز مفتخر به دریافت گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱: ۲۰۱۵ از شرکت IMQ ایتالیا، پروانه بهره برداری تولیدی دستگاه ازن ژنراتور و پروانه بهره برداری فنی مهندسی در حوزه تصفیه و بازیابی آب و پساب از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
محصولات ازن ژنراتورهای آردا در ۶ دسته خانگی، استریل ایر، پلاسمایر، آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی طبقه بندی می شوند. از طرفی شرکت باتوجه به نیاز بازار داخلی در پروژه های استفاده از ازن و نبود محصولات جانبی جهت بهره برداری و مدیریت دستگاهها، ۵ محصول جانبی که هریک در جایگاه خود مشکل بهره برداری را حل می نماید نیز با عناوین کنترل پنل دیجیتال، آنالایزر ازن، دیفیوزر، ونتوری و شیر یکطرفه تولید می کند.
ازن چیست و چگونه تولید می شود؟
فرایندهای تصفیه به سه دسته تقسیم می شوند که آب یا فاضلاب با ادغام سه روش ذکرشده تصفیه می گردد.
۱- فیزیکی
۲- شیمیایی
۳- بیولوژیکی
هریک از روش های ذکرشده در بالا خود شامل چندین مرحله می باشد، که گاز ازون بعنوان یک اکسیدانت قوی در دو قسمت تصفیه بیولوژیک و تصفیه شیمیایی به کار می آید.
ازن (ozone)، آلوتروپی بسیار پرانرژی از اکسیژن است که در سیستم های بیولوژیکی و شیمیایی برای ضدعفونی آب و تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته از گاز کلر جهت تصفیه و ضدعفونی آب استفاده می گردید که باتوجه به تحقیقات انجام شده در جوامع پیشرفته ازن جایگزین کلر شده است. شرکت فنون آردا سبز باتوجه به نیاز کشور و ضرورت حفظ سلامت انسان ها و رعایت مسائل محیط زیستی و به کارگیری دانش روز دنیا، در تولید و توسعه استفاده از ازن ساز در پالایش فرآیندهای آب و فاضلاب پیشگام بوده است.

مزایای ازن نسبت به گاز کلر:
قدرت و سرعت اکسیداسیون ازن بسیار بیشتر است.
تخریب کلیه ی میکروارگانیسم ها و حتی میکروب هایی ازجمله ژیاردیا که نسبت به کلر مقاوم هستند.
اوزون هیچ نوع محصول جانبی پس از ترکیب با مواد ایجاد نمی کند و ازن باقی مانده به اکسیژن تبدیل می گردد.
دستگاه ازن ژنراتور یا ازن ساز:
با توجه به این که ازن مولکولی بسیار ناپایدار است و نیمه عمر کوتاهی دارد (در حد بیست دقیقه) امکان ذخیره آن وجود نداشته و باید در محل تولید شود، پس از دستگاهی به نام ازن ژنراتور که ازن را در لحظه تولید می کند، استفاده می گردد.
برخی از پروژه های استفاده شده از دستگاه های ازن ساز شرکت فنون آردا سبز در صنایع گوناگون:
۱- ضدعفونی خشکبار
۲- صنعت پتروشیمی (تصفیه فاضلاب)
۳- صنایع داروسازی (تصفیه و ضدعفونی آب ورودی)
۴- بوبری محیط و ضدعفونی آب دامداری و مرغداری ها
۵- صنایع نساجی(رنگ بری و کاهش COD)
۶- ضدعفونی آب پس از RO در صنایع دارویی
۷- صنایع آرد و نان (ضدعفونی گندم و سفید کردن آرد)
۸- صنایع شیلات (ضدعفونی آب و کاهش بار میکروبی)
۹- ضدعفونی و استریل هوای محیط مراکز پزشکی و درمانی
۱۰- صنعت کاغذسازی(استفاده مجدد از پساب و کاهش COD)
۱۱- صنایع لبنیات (ضدعفونی آب، کاهش بار میکروبی، شست وشو بطری)
۱۲- صنایع غذایی و شستشوی تجهیزات و ضدعفونی و بسته بندی محصولات
۱۳- صنایع کشاورزی (از بین برنده انگل خاک، استفاده بعنوان علف کش در کشاورزی)
۱۴- بخش های آزمایشگاهی دانشگاه ها بمنظور مطالعه و تحقیق بر روی کاربردهای مختلف گاز ازن
۱۵- استخرها، آکواریوم ها، استخرهای پرورش آبزیان (جایگزینی با کلر و ضدعفونی آب، شفافیت آب)

تفاوت قیمت ازن ژنراتورها یا ازن سازهای موجود در بازار:
هنگام انتخاب یک ژنراتور ازن، توجه کافی به هزینه کل پکیج ازن زن، با اهمیت تر از قیمت دستگاه ازن ساز به تنهایی است. بعنوان مثال اگر ژنراتور ازنی را انتخاب کنید که ازن را با غلظت کمتر تولید نماید، هزینه تجهیزات و تولید اکسیژن غیرضروری افزایش می یابد و یا اگر راندمان حرارتی ازن ژنراتور کم باشد هزینه خنک کاری در طول زمان بهره برداری از ازن ساز، بسیار بالا می رود. پس با وجود این که قیمت نهایی دستگاه ازن ژنراتور، بعنوان یکی از مهم ترین موارد انتخاب تامین کننده مطرح می باشد، به طورکلی قیمت ازن ساز و مقایسه قیمت ازن ژنراتورها فقط برمبنای ارزش ریالی سفارش نمی گردد و می بایست کیفیت قطعات مورد استفاده در ازن ساز و سابقه شرکت تامین کننده ازن ژنراتور و نظر مشتریان سابق و نحوه گارانتی و ارائه خدمات بعد از فروش، نیز مورد توجه قرار بگیرد.
ازن سازهای آردا دارای یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات بعد از فروش می باشد. همین طور تمامی راکتورها و مدارهای دستگاه های ازن ساز توسط کارشناسان شرکت دانش بنیان فنون آردا سبز طراحی و توسعه یافته است.
شرکت فنون آردا سبز بمنظور تعیین دوز ازن جهت تزریق در استخرهای شنا از استاندارد DIN ۱۹۶۴۳ آلمان و بمنظور ضدعفونی با گاز ازن در صنایع غذایی و ضدعفونی آب و پساب از استانداردهای بین المللی برای طراحی استفاده می نماید.
استفاده از اوزون در صنایع غذایی و آب های آشامیدنی بطری شده مورد تأیید کدکس و FDA است.
همچنین طراحی پکیج ازن ساز آردا جهت ضدعفونی هوا برمبنای حدود مجاز اعلام شده توسط موسسه ملی استاندارد آمریکا(ANSI) و حدود مجاز مواجهه شغلی وزارت بهداشت چاپ شده توسط مرکز سلامت و محیط کار درمان و آموزش پزشکی می باشد.
متأسفانه در ایران و سایر شرکت های تامین کننده ازون، بمنظور کاهش قیمت ها و فروش محصول به استانداردهای طراحی توجهی نمی گردد.
عوامل مؤثر در تعیین قیمت ازن ساز یا ازن ژنراتور:
قیمت ازن ژنراتور بسته به نوع دستگاه ازن ساز، کیفیت دستگاه ازن ژنراتور، ابعاد دستگاه ازن زن، توان تولید، نوع مواد مصرفی در تولید قطعات، پوشش بدنه و در نهایت طول عمر دستگاه ازن ساز و ضمانت آن متفاوت می باشد. برای اطلاع از قیمت ازن ژنراتور و همین طور آگاهی از انواع مدلهای ازن ساز و ابعاد دستگاه ازن ساز می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. برای خرید ازن ژنراتور شاخصهای مختلفی تأثیرگذار است که با کسب اطلاع از این فاکتورها و مشاوره با متخصصان این حوزه می توانید خرید اقتصادی تر و هدفمندتری داشته باشید.
همچنین در تعیین قیمت ازن ژنراتور، استفاده از مواد اولیه با کیفیت مناسب در دستگاه ازن ساز و همین طور پیش بینی تمام تجهیزات موردنیاز برای استفاده بهینه از دستگاه ازن ساز، بسیار تأثیرگذار است و استفاده از ازن در سیستم های مختلف نیازمند شناخت کامل پروسه و در نظرگرفتن مسائل بهرهبرداری در استفاده مداوم از ازن ژنراتور خریداری شده می باشد.
به بیان دیگر ممکنست به سبب پیش بینی نشدن موارد موردنیاز در نصب و نگهداشت دستگاه ازن ساز و دلایلی که موجب خرابی دستگاه ازن ساز می شود، دستگاه ازن ساز خریداری شده نتواند انتظارات خریدار را بطور کامل برآورده نماید.
به همین دلیل قیمت دستگاه ازن ژنراتور می بایست با در نظر گرفتن تمامی تجهیزات مورد نیاز جهت استفاده مداوم از ازن ساز باشد. شرکت آردا در ارائه پیشنهاد قیمت، تمامی تجهیزات نصب و تجهیزات مورد نیاز جهت بهره برداری مناسب از دستگاه را به مشتریان خود تقدیم می نماید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: