استاندار اردبیل: الگوی باغداری اقتصادی در مشگین شهر تدوین شود

استاندار اردبیل اظهار داشت: جهاد کشاورزی الگوی باغداری اقتصادی را در مشگین شهر با هدف تولید ثروت مردم منطقه ارائه نماید.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین شهر اظهار نمود: با اهمیت ترین مطالبه مردم توجه به عمران و آبادانی شهرهای مختلف است که در مشگین شهر نیز به رغم وجود نعمات فراوان در بخش های مختلف ما با نقصان تولید ثروت روبه رو هستیم.
وی اشاره کرد: خداوند متعال تمام نعمت های خودرا نصیب شهرستان مشگین شهر کرده که در زمینه گردشگری، کشاورزی، معدن، صنایع تبدیلی، باغی و… ما شاهد قابلیت های بی نظیری هستیم که با تدبیر و مدیریت شایسته می توان از این ظرفیت ها در راه تولید ثروت و افزایش رفاه مردم استفاده نمود.
استاندار اردبیل اظهار داشت: تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم تصمیمات شجاعانه گرفته شده و خدمت به مردم بعنوان یک اصل در رأس کارها قرار گیرد و بطور قطع در عمل باید به مردم نشان دهیم که خادم و خدمتگزار آنها هستیم.
عاملی حل مشکلات سرمایه گذاران را ضرورت انکارناپذیر در خروج مشگین شهر از شرایط موجود در راه پیشرفت همه جانبه اعلام نمود و اضافه کرد: در توزیع اعتبارات ما نیز به رعایت اصل عدالت اعتقاد داریم ولی بر این باوریم به تناسب ظرفیت و قابلیت هر منطقه باید منابع اعتباری تامین و تزریق شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: قرار نیست به همه شهرستان ها در یک حوزه مشخص اعتبار و منابع بودجه ای تخصیص پیدا کند بلکه به دور از دید سلیقه ای، باید به تناسب توانمندی هر شهرستان در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و… به آسانی می توان هدف گذاری مشخصی را در راه تولید ثروت انجام داد.
عاملی ضرورت تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین و اتصال آن به اهر را تصریح کرد و افزود: مقرر است تا فروردین سال آینده ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شده و ۵۰ کیلومتر نیز در طول سال ۱۴۰۱ با تلاش و پیگیری ها به انجام برسد.
وی بیان کرد: از ۷ تقاطع محور اردبیل – مشگین شهر قرار شد تا ۵ تقاطع اجرائی شده و عملیات اجرائی ۲ تقاطع نیز در سال های آتی به انجام برسد.
عاملی تاکید بر راه اندازی واحدهای مسکونی را در قالب طرح جهش تولید تصریح کرد و افزود: در این شهرستان ۱۵ هکتار زمین تهیه و تحویل بنیاد مسکن شده تا عملیات راه اندازی واحدهای مسکونی پس از نهایی شدن متقاضیان صورت گیرد.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار نمود: در بخش راهداری و آسفالت راه های روستایی روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی و همین طور توجه به طرح های گردشگری اقدامات خوبی شروع شده که بطور قطع با همکاری فرمانداری شهرستان مشگین شهر پروژه های گوناگون در این عرصه عملیاتی و اجرا می گردد.
وی توسعه باغات در اراضی شیب دار و تولید محصولات باغی با ارقام با ارزش افزوده را تصریح کرد و اشاره کرد: امیدواریم الگوی باغداری اقتصادی در مشگین شهر ارائه شود تا سودآوری و تولید ثروت فعالان این بخش را شاهد باشیم.
عاملی به تکمیل سدها و پایاب سد سبلان و تامین منابع آب در مشگین شمالی و جنوبی اظهار داشت: به اندازه مناسب و بوسیله شبکه پایاب سد سبلان اراضی منطقه ارشق و همین طور روستاهای اطراف از آب کشاورزی بهره مند خواهند شد.
وی ضرورت تکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی رضی و ناحیه صنعتی شماره ۲ مشگین شهر و همین طور بهره برداری از معادن این شهرستان را با ذخایر مناسب مس و مولیبدن و توسعه صنایع فرآوری این محصولات تصریح کرد و اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار طرح های عمرانی و زیربنایی، در بخش عمران شهری نیز طرح های مختلف در مشگین شهر به سرانجام رسیده و امکان رفاه عمومی بیشتر فراهم آید.
عاملی همین طور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پای صحبت ۱۵ سرمایه گذار طرح های تولیدی نشست و در جریان روند حمایتی دستگاه های اجرائی و بانکها از این طرح های تولیدی و صنعتی قرار گرفت.
وی تولید ثروت را نیازمند پشتیبانی از سرمایه گذاران توصیف کرد و افزود: طرح های خوبی در مشگین شهر و نواحی صنعتی رضی درحال اجراست که با به ثمر نشستن این طرح ها، اشتغال جوانان منطقه برطرف خواهد شد.
استاندار اردبیل اشاره کرد: ما تلاش می نماییم تا زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری خصوصاً در بخش آب، برق و گاز را در این شهرستان تامین نماییم تا زمینه سهولت کار برای سرمایه گذاران در طرح های مختلف فراهم آید.