رکوردشکنی سفرهای دریایی در روزهای نوروز

به گزارش مدیرسا مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رکورد شکنی سفرهای دریایی در روزهای نوروز آگاهی داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود تا اختتام نوروز تعداد مسافران دریایی به چهار میلیون نفر برسد.
حسین عباس نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: از ۲۵ اسفند ماه سال قبل تا ششم فروردین ماه، دو میلیون مسافر دریایی داشتیم که رکورد جالب توجهی بود و حدود ۳۰۰ درصد این آمار نسبت به نوروز سال قبل با ۱۵ درصد نسبت به نوروز ۹۸ یعنی پیش از شیوع ویروس کرونا افزوده شد.
وی با اعلان اینکه ۹۰ درصد این مسافران از بنادر استان هرمزگان سفرهای دریایی خودرا شروع کردند، اضافه کرد: پیش بینی کرده بودیم که حجم مسافران امسال بسیار زیاد خواهد شد و باتوجه به شرایط موجود پیش بینی می نماییم تا اختتام ایام نوروز تعداد مسافران دریایی به چهار میلیون نفر برسد که اگر این اتفاق بیفتد، باز هم شاهد رکورد شکنی در سفرهای دریایی در نوروز امسال خواهیم بود.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این که تردد شناورهای مسافری هم در این ایام تا ۶۰ درصد بالا رفته است، افزود: شناورهایی که خودرو های مسافران را جابجا می کردند نیز با افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۲۰ درصدی نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸ روبه رو شده است که بیشترین تردد شناورهای خودرویی بین بندر چارک و کیش و بندر آفتاب و کیش اتفاق افتاده است.
عباس نژاد اظهار داشت: امسال به سبب شرایط آب و هوایی و جوی برخی از روزهای گذشته بندر را تعطیل کردیم و سفرهای دریایی حدودا تعطیل شد و اگر این اتفاق نمی افتاد مسلما رکورد شکنی بیشترین در سفرهای دریایی اتفاق می افتاد اما از مردم می خواهیم که پیش از شروع سفرهای دریایی و عظیمت به بنادر مسافری با شماره تلفن ۱۵۵۰ برای شرایط اضطرار یا ۳۱۱۱ تماس بگیرند تا اطلاعات لازم درباره سفرهای دریایی و وضعیت دریا را جویا شوند.
وی با تاکید بر استقبال بسیار زیاد مردم از سفرهای دریایی در روزهای نوروز امسال اظهار نمود: بعنوان مثال در جزیره هرمز آنقدر استقبال زیاد بود که یک سرویس در روز برای سفرهای دریایی به هرمز را به ۱۲ سرویس با شناوردهای بزرگ افزایش دادیم. البته همه پروتکلهای بهداشتی و ابلاغی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کردیم.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود: بیشترین مقاصد سفرهای دریایی بین بندرعباس و قشم، خارک و بوشهر و گناوه انجام شد و همین طور بیشترین تردد را قشم، هرمز و بعد از آنها کیش به خود اختصاص داده بود. گرچه قیمت ها در زمینه مسافری در روزهای نوروز افزایش پیدا نکرد اما تعرفه خودرویی در روزهای نوروز امسال قدری افزایش پیدا کرد.

منبع: