برای نجات كشاورزان خود؛ آمریکا بخشی از تحریم های اقتصادی روسیه را لغو نمود

به گزارش مدیرسا آمریکا بعضی از کالاهای مهم روسیه را از تحریم ها مستثنی کرد تا به کشاورزانش در مقابل کمبود شدید کود و گرانی این محصول کمک نماید.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، واشنگتن تحریم های اعمال شده بر محصولات کشاورزی روسیه همچون تحریم صادرات کودهای شیمیایی را که به علت بحران اوکراین ضد مسکو اعمال شده بود، به حالت تعلیق درآورد.
گفته می شود هدف از این اقدام حفاظت از کشاورزان ایالات متحده در مقابل کمبود شدید محصولات شیمیایی با ادامه افزایش قیمت مواد غذایی در این کشور است.
براساس گزارش دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) خزانه داری ایالات متحده اخیراً مجوز کلی در تاریخ ۲۴ مارس منتشر نمود که عملاً محدودیت های واردات کودهای روسی را حذف کرده است.
این سند معاملات در ارتباط با صادرات و صادرات مجدد کالاهای کشاورزی را که ماه گذشته توسط «هیئت تحریم کننده فعالیتهای خارجی مضر روسیه» تحریم شده بود را مجاز اعلام نموده است.
فهرست محصولات در رابطه با کشاورزی که حالا از تحریم ها معاف شده اند شامل مواد غذایی برای انسان، حیوانات زنده، ویتامین ها و مواد معدنی، افزودنی ها و مکمل های غذایی، بذر برای محصولات غذایی، کودها است.
معافیت ها همینطور شامل دارو، دستگاههای پزشکی، بروزرسانی های نرم افزار، و قطعات جایگزین برای تجهیزات پزشکی و اجزای پزشکی در رابطه با کرونا هم می شوند. تحلیل گران می گویند که اتحادیه اروپا امکان دارد بزودی به تبعیت از آمریکا در این راستا قدم بردارد.

منبع: