فرماندار تایباد: ساماندهی مرز دوغارون نقش به سزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد

تایباد ـ فرماندار تایباد اظهار داشت: ساماندهی مرز دوغارون نقش به سزایی در رونق اقتصادی منطقه و تامین معیشت خانواده های مرزنشین دارد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مهدی دونده بعدازظهر چهارشنبه در نشست کارگروه کمیته هماهنگی مرز دوغارون اظهار نمود: ساماندهی مرز دوغارون که دریچه اتصال خراسان رضوی با افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه است، نقش به سزایی در رونق اقتصادی منطقه و همین طور بازار کسب وکار و تامین معیشت خانواده های مرزنشین دارد.
فرماندار تایباد با اشاره به ظرفیت گمرک مرزی دوغارون برای تامین معیشت خانواده های مرزنشین بیان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، پس معیشت مردم در مناطق مرزی بیش از پیش مورد توجه دولت قرار دارد.
وی اظهار داشت: تقویت و توسعه گمرک مرزی دوغارون بعنوان یک فرصت طلایی در زمینه های اقتصاد و اشتغال زایی یکی از دغدغه های مهم مسئولان خراسان رضوی است.
دونده یکی از سیاست های دولت سیزدهم را فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری عنوان و بیان کرد: زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق اقتصادی مستقر در مرز دوغارون فراهم گشته است، پس امیدوار هستم با حمایت های مسئولان استانی و کشوری آینده درخشانی برای مرزنشینان این خطه را رقم بزنیم.
فرماندار تایباد اضافه کرد: روزانه افزون بر ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در مرز دوغارون رفت و آمد می کنند، بدین سبب با ساماندهی آن می توان رونق اقتصادی و تسهیل حوزه خدمات رانندگان را بیش از پیش در این منطقه شتاب داد.
دونده همین طور بر مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق اصرار کرد و افزود: همه دستگاههای اجرائی و مستقر در مرز دوغارون باید نسبت به پدیده قاچاق حساس باشند تا تمامی ظرفیتهای موجود به همین دلیل در این کانون اقتصادی فراهم آید.