معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی: ظرفیت مشاغل خانگی امسال چند برابر می شود

آذربایجان شرقی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تمرکز ویژه ای به اشتغال مشاغل خانگی دارد، اظهار داشت: افزایش ظرفیت و عملکرد مشاغل خانگی همچون برنامه های وزارت بوده و این مساله در دستور کار قرار گرفته است.
محمود کریمی بیرانوند در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گفت و گو با ایسنا، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه، اظهار نمود: محصولات بسیار خوبی در این نمایشگاه وجود دارد و بسیار خرسندیم که در حوزه اشتغال اقدامات ویژه انجام شده و ما نیز از این افراد حمایت های لازم را انجام می دهیم.
وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی به ویژه اگر در طول سال دائمی باشد به افزایش بازار، افزایش مهارت و توسعه فرهنگ کارآفرینی خصوصاً مشاغل خانگی کمک می نماید.
وی تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی را همچون برنامه های ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه ایجاد اشتغال عنوان نمود و اظهار داشت: برنامه هایی خوبی در حوزه مشاغل خانگی و افزایش مهارت آنها داریم که خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی، اعتبارات بسیار خوبی دراین زمینه جذب شده و به بانکهای عامل ابلاغ گردیده است.
کریمی با بیان اینکه مشاغل خانگی نادیده گرفته شده بود، اشاره کرد: مشاغل خانگی بسیار مظنون مانده بود و چندان به چشم نمی آمد؛ اما باتوجه به اهتمام ویژه آقای وزیر پشتیبانی از این حوزه در اولویت کاری ما قرار گرفته است؛ چونکه ظرفیت های فرهنگی و تمدنی زیادی داریم که در خانه می تواند به کسب وکار تبدیل شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت های وزارت در زمینه مشاغل خانگی، اشاره کرد: در حوزه مجوزهای مشاغل خانگی اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است؛ بطوریکه بیش از دو سوم از مجوزها بصورت آنی شده و دیگر نیازی به ارجاع کارشناس نداریم.
وی با اشاره به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی، اضافه کرد: در حقیقت فرد متقاضی اطلاعات خودرا در سامانه وارد میکند و بالافاصله پرینت مجوز صادر می شود، تنها یک سوم از مجوزهای مشاغل خانگی سه روزه شدند و نهایتاً تا سه روز کارشناس مربوطه بررسی های لازم را انجام داده و مجوز صادر می شوند. این مساله یک گام بسیار بزرگی بوده و منجر به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: در زمینه مهارت هم امسال برنامه ریزی های بسیار خوبی با آموزش فنی و حرفه ای انجام گرفته است، افزود: همین طور جهاد دانشگاهی همچون مراکز ساعی در حوزه مهارت سازی است که عملکرد بسیار موفقی دراین زمینه دارد.
وی اضافه کرد: در حوزه تامین مالی نیز حمایت های ویژه ای از مشاغل خانگی خواهیم داشت؛ بطوریکه اعتبارات ما نسبت به سال قبل دو برابر بالا رفته است.