وعده سرپرست ایران ایر برای کاهش تاخیر پروازهای حجاج

مدیرسا: خراسان رضوی سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار داشت: محدودیت های پروازی حتی برای ایرلاین های مدعی هم وجود دارد اما تمام تلاش خویش را به کار گرفته ایم تا تاخیر پروازهای زائرین سرزمین وحی به حداقل برسد.

شمس الدین فرزادی پور در جمع خبرنگاران در حاشیه اعزام اولین گروه حجاج خراسانی به عربستان اظهار نمود: کل پروازهای حج سال جاری توسط شرکت هواپیمایی هما(جمهوری اسلامی) صورت خواهد گرفت. هم اکنون برنامه های لازم برای پروازهای رفت و برگشت زائرین انجام شده است. پروازها از ۲۲ خرداد با اعزام زائرین شروع شده و از ۱۸ ایستگاه ادامه می یابد. بعد از یک وقفه ۱۰ روزه پروازهای بازگشت شروع می شود.

وی در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از ورود بیماری های تب کریمه کنگو و آبله میمونی به کشور تصریح کرد: در این حوزه تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت هستیم. هم اکنون دستور جدیدی در این خصوص ابلاغ نشده و فقط دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود اما به صورت میدانی اجرای دستورالعمل ها رصد می شود. اگر احتیاج به اقداماتی فراتر از اقدامات فعلی باشد، بطور قطع ارگان های مربوطه ورود پیدا خواهند کرد.

فرزادی پور در مورد علت کاهش ظرفیت بعضی از پروازها بیان نمود: ما موظف هستیم حدود ۴۰ هزار زائر را به عربستان منتقل نماییم. با عنایت به حجم پروازها در مسیر، این کاهش ظرفیت در بعضی پروازها طبیعی است و البته امکان دارد تغییراتی در برنامه ها به وجود آید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد پروازهای حج در سایر پروازهای اخلالی ایجاد نماید یا خیر، اظهار داشت: ظرفیت پروازی کشور مشخص است. پیشبینی های لازم صورت گرفته و از قبل اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است. در پروازهای داخلی مشکلی خاصی نداریم اما امکان دارد در بعضی از مسیرهای پروازی خارجی محدودیت هایی اعمال شود که سایر شرکتهای هواپیمایی این محدودیت ها را جبران خواهند کرد.