مدیر كل امور مالیاتی خراسان رضوی: درآمد مالیاتی در خراسان رضوی رشد ۵۵ درصدی داشته است

مشهد ـ مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار داشت: طی سه ماه نخست سالجاری درآمد مالیاتی در استان دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بوده که این میزان در مقایسه با سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، احمدرضا مدبرنیا ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی اظهار نمود: میزان عوارض پرداختی از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده هم طی سه ماه اول سال جاری ۶۳۸ میلیارد تومان بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اضافه کرد: میزان عوارش پرداختی از محل وصول مطالبات بر ارزش افزوده هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد رشد دارد.
وی ضمن اشاره به آمار خانه های خالی در خراسان رضوی اظهار داشت: الان بیشتر از ۶ هزار و ۴۶۶ خانه خالی در استان شناسایی شده است که برای این شمار ۵ هزار و ۸۰۹ مودی مالیاتی در استان داریم.
مدبرنیا بیان نمود: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان باعث هوشمندسازی نظام مالیاتی و هم عدالت مالیاتی می شود.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار نمود: صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی مکلف هستند نسبت به نصب پایانه های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان اقدام و طبق اعلام فراخوان سازمان مالیاتی فعالسازی در این رابطه را آغاز کنند.
وی ضمن اشاره به مزایای اجرای طرح مزبور در شفافیت مالیاتی بیان نمود: کنسول گردش کار از توزیع تا مصرف، تحقق عدالت مالیاتی به علت شفافیت در درآمدها، شناسایی مودیان جدید مالیاتی و بهبود شرایط اقتصادی همچون مزایای نصب پایانه های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان است.