بخش صنعت، دارای ارزش افزوده و اشتغال زایی بالا

مدیرسا: یک فعال حوزه کار، بخش صنعت را در اشتغالزایی و رونق تولید موثر خواند و بر لزوم حمایت بیش از بخش صنعت تاکید نمود.

محمد مرجانی در گفت و گو با ایسنا، از بخش صنعت به عنوان بخشی نام برد که دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی است و اضافه کرد: خوشبختانه بخش صنعت در وضعیت خوبی است و اگر مورد حمایت جدی قرار گیرد به تحقق اهداف اشتغال کمک می نماید.

وی افزود: متاسفانه باوجود پتانسیلهای بسیاری که در بخش کشاورزی وجود دارد، در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده ایم که البته بیشتر ناشی از اشکالات ساختاری است.

این فعال حوزه کار با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی، اشاره کرد: بخش کشاورزی و صنایع جانبی آن نقش به سزایی در امنیت غذایی، تولید داخلی و اشتغال کشور دارد ولی ما نتوانسته ایم از ظرفیت و تجربه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به نحو شایسته استفاده نمائیم.

مرجانی اضافه کرد: از شروع انقلاب بحث تشکیل تعاونی ها به میان آمد و تعاونی های روستایی در کنار جهاد کشاورزی و اداره کشاورزی تشکیل شدند ولی این سه ضلع نتوانستند در کنار همدیگر قرار بگیرند. هم اکنون نیز کشاورزی انجام می شود ولی توزیع آن گرفتار مشکل است در صورتیکه ساماندهی تعاونی های کشاورزی و روستایی می تواند به حذف دلالان از این چرخه و رساندن کالا به دست مصرف کننده با قیمت مناسب منجر شود.

این فعال حوزه کار در آخر با اشاره به افت بخش های گردشگری و خدمات در سال های اخیر اظهار نمود: متاسفانه در بخش های گردشگری و خدمات عملکردها ضعیف بوده است به ویژه در دوران کرونا به این دو بخش لطمه بسیاری وارد آمد و صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مربوطه گرفتار مشکل شدند پس معتقدم در وضعیت حاضر بخش صنعت و تا حدودی صنایع جانبی بخش کشاورزی اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتری دارند و انتظار می رود بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: