رئیس سازمان دامپزشكی اعلام كرد؛ رفع ممنوعیت صادرات محصولات طیور به عراق بعد از ۶ سال

به گزارش مدیرسا، رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلان اینکه این سازمان برنامه ریشه کنی ۵ بیماری مشترک انسان و دام را اجرا می کند، اظهار داشت: رفع منع صدور محصولات طیور بعد از ۶ سال به عراق سبب رونق تولید خواهد شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری رییس این سازمان دامپزشکی کشور امروز در دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان قزوین پیشگیری، ریشه کنی، مبارزه و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان را جز ماموریت های اصلی برشمرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلان اینکه کشور ما از نظر بیماری طیور در سازمان جهانی بهداشت دام سبز است، اضافه کرد: در حقیقت اگر شرایط کشور در سازمان جهانی بهداشت سبز نباشد، صادرات محصولات دامی کشورمان تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی با تاکید بر این که سازمان دامپزشکی عزم راسخ دارد تا در قالب جهاد دامپزشکی ۵ بیماری مشترک انسان و دام را ریشه کن کند، اشاره کرد: البته خدمات چشم گیر دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در امتداد امنیت و ایمنی غذایی و لزوم حذف ارز ترجیحی همچون اقدامات باارزش انجام شده است.
آقامیری با اشاره به برقراری ارتباط تجاری با کشور عراق و مذاکرات مؤثر صورت گرفته، اظهار نمود: رفع منع صدور محصولات طیور بعد از ۶ سال به کشور عراق سبب رونق تولید خواهد شد.