سود ترکیش ایرلاینز رکورد زد

به گزارش مدیرسا، به قول روزنامه مالی فرانسوی، ترکیش ایرلاینز «بزرگترین برنده» است چونکه با رشد حمل و نقل هوایی و گردشگری جهانی بعد از توقف ناگهانی ناشی از همه گیری کووید-۱۹، رشد کرده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا و به نقل از ترکیش، برمبنای گزارشی که این هفته توسط رسانه Los Echos انتشار یافت، شرکت حامل پرچم ترکیه، نخستین شرکت بین المللی شد که در سال ۲۰۲۱ با افزایش ترافیک هوایی اروپا به سود خود بازگشت و در راه کسب رکورد درآمد در سال ۲۰۲۲ قرار دارد. این ایرلاین در نیمه سال ۲۰۲۲ سود خالص ۷۳۷ میلیون دلاری ثبت نمود.
ترکیش ایرلاینز، تنها در ماه جولای ۷.۸ میلیون مسافر را جابجا کرد که ۱۰ درصد بیش از جولای ۲۰۱۹، ماه اصلی سفر در آخرین تابستان قبل از همه گیری بود.
در این گزارش با استناد به داده های سازمان ایمنی ناوبری هوایی (Eurocontrol) اروپا آمده است که این شرکت فعال ترین شرکت هواپیمایی سنتی امروز در اروپاست، با میانگین ۱۵۰۶ پرواز روزانه در فضای اروپا در ابتدای ماه آگوست که بسیار جلوتر از لوفت هانزا (۱۲۰۲) و ایرفرانس (۱۰۶۵) قرار دارد. تنها شرکت های هواپیمایی ارزان رایان ایر و ایزی جت پروازهای بیشتری نسبت به ترکیش ایرلاینز در اروپا دارند.
بر طبق این گزارش، فرودگاه استانبول که با تاسیسات در کلاس جهانی در مشهورترین شهر ترکیه در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، نقش مهمی در موفقیت این شرکت داشته است.
در این گزارش ذکر شد که تنها در هفت ماه اول سال ۲۰۲۲، این فرودگاه بیش از رقم کل سال ۲۰۱۹ میزبان مسافران بوده است، در صورتیکه رقبای اصلی اروپایی آن هنوز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از سطح پیش از همه گیری خود عقب هستند. از نظر ترافیک بین المللی، فرودگاه استانبول در ماه های مه و ژوئن از فرودگاه هیترو لندن و شارل دوگل در پاریس جلوتر بود.
طبق گزارش Los Echos، ترکیش ایرلاینز در رتبه بندی جهانی حمل و نقل هوایی با شش پله صعود به رتبه چهارم رسیده و خدمات خودرا ۶۰ درصد افزایش داده است.
درآمد ترکیش کارگو، شاخه حمل و نقل این شرکت، از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده و تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به بالای دو میلیارد دلار رسیده و ایرفرانس-کی ال ام را پشت سر گذاشته است.