رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛ شروع همکاریهای جدید برای تولید خودرو ایرانی- روسی

به گزارش مدیرسا، رییس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: شرایط برای بسط همکاری میان ایران و روسیه چه در حوزه تولید خودرو و چه در تامین قطعات فراهم گشته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک امروز دوشنبه و در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه اظهار نمود: حوزه خودرو، قطعات خودرو و زنجیره ارزش در رابطه با خودرو از محورهای مهمی است که زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاریهای تجاری دو کشور را گسترش می شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو، از نمایشگاه های معتبر روسیه شمرده می شود که فرصت بسیار خوبی را فراهم نمود تا شرکت های قطعه ساز و خودروساز ایران با حضور فعال و جدی در آن، بتوانند توانمندی ها و ظرفیت های فنی خودرا به نمایش بگذارند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلان اینکه از دو ماه گذشته، با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت، برنامه ریزی منسجمی برای برگزاری این نمایشگاه و حضور مؤثر در آن انجام شده، تصریح کرد: در این نمایشگاه، شرکت های ایرانی سالنی بیش از ۱۰۰۰ متر را به خود اختصاص دادند که بزرگترین میزان حضور شرکتها و در اختیار گرفتن بیشترین فضای نمایشگاهی در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های بین المللی، برای کشورمان است.
پیمان پاک افزود: قبل از برگزاری نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو، نشست های مختلفی میان مجموعه های متناظر خودروساز با شرکت های متناظر قطعه ساز انجام شده و در جریان این نمایشگاه نیز چندین نشست تخصصی و B۲B میان متخصصان ایرانی و خارجی در زمینه های در رابطه با صنعت خودرو انجام خواهد شد.
وی همین طور اضافه کرد: مباحث مربوط به مسائل مالی و ساختارهای حقوقی جهت همکاریهای صنعتی و فناوری میان دو کشور که در ماه های اخیر تعریف و هدف گذاری شده و در جریان برگزاری این نمایشگاه قراردادهای آن منعقد می شود، هم در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلان اینکه بنظر می رسد نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو، شروع جدی برای همکاریهای بزرگ میان ایران و روسیه در عرصه تولید خودرو و مهم تر از آن حوزه های تامین و صادرات قطعات خودرو خواهد شد، اظهار داشت: پروژه های مشترکی هم میان شرکت های ایرانی و روسیه ای در عرصه تولید خودرو و قطعات آن تعریف خواهد شد تا زمینه های لازم جهت ارتقای صنعت خودرو در هر دو کشور را بوجود آورد.

منبع: