مدیرعامل شركت ملی نفت خیز جنوب اعلام كرد؛ بازگشت تولید نفت خام در مناطق نفت خیز جنوب به قبل از تحریم ها

به گزارش مدیرسا، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: با افتخار اعلام می نماییم که توانایی تولید نفت به قبل از تحریم ها بازگشته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نفت، علیرضا دانشی بامداد امروز (جمعه چهارم شهریورماه) در آیین رسمی شروع عملیات اجرائی طرح های های توسعه ای وزارت نفت و افتتاح پروژه های مسئولیت اجتماعی همزمان با هفته دولت با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت نفت ایران، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان والا مقام دولت اضافه کرد: ظرفیت تولید نفت خام مناطق نفت خیز جنوب تا اختتام امسال به ۳ میلیون بشکه در روز می رسد و طی پنج سال آینده تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز محقق می گردد.
وی با اعلان اینکه آینده روشنی در انتظار صنعت نفت ایران است، اظهار داشت: افزون بر افزایش توان تولید، در حوزه مسئولیت اجتماعی اهواز و خوزستان نیز قدمهای بزرگی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید دانش بنیان، کارهای پژوهش و فناوری بیش از سه برابر زمان مشابه گذشته شده که هدف گذاری های بالاتری هم در نظر گرفته شده است.
به اساس این گزارش، عملیات اجرائی فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران، عملیات اجرائی طرح توسعه میدان مشترک بلال، عملیات اجرائی توسعه و نگهداشت میدان نرگسی، عملیات اجرائی طرح PDH بیدبلند خلیج فارس و افتتاح پروژه های عام المنفعه مسئولیت اجتماعی امروز (جمعه، چهارم شهریور) با دستور جواد اوجی و بصورت ویدیو کنفرانس شروع و افتتاح خواهد شد.
قرارداد فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران ۱۰ ساله و طرف قرارداد آن شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا است. ارزش این طرح ۲۲۷ میلیون دلار است و مقرر است در طول مدت قرارداد ۳۹.۵ میلیون بشکه نفت اضافی از این میدان تولید شود.
طرح توسعه میدان مشترک بِلال با قراردادی به شرکت پتروپارس واگذار شده است، شروع این پروژه با حفر چاه توصیفی – اکتشافی طرح توسعه میدان گازی بلال با ارزش ۲۸.۴ میلیون دلار خواهد بود اما اعتبار اجرای کل طرح توسعه میدان بلال ۵۰۰ میلیون دلار است.
طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شده است. در این طرح مقرر است روزانه ۶ هزار بشکه نفت در روز تولید شود. اجرای این طرح در ضمن ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای دولت خواهد داشت.
در آیین شروع عملیات اجرائی این طرح ها مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، فریدون حسنوند، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و صادق خلیلیان، استاندار خوزستان هم حضور دارند.

منبع: