جدید ترین خبر از وام مسکن روستایی

مدیرسا: به گزارش مدیرسا، آن طور که معاون بنیاد مسکن می گوید روز چهارشنبه (۲ شهریور) مصوبه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی ابلاغ گردیده است. در مرحله بعد بانکهای عامل مشخص می شود و سپس توزیع استانی صورت می گیرد و احیانا تا یک هفته آینده فرایند پرداخت وام آغاز خواهد شد.
مجید جودی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: بعد از تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در هیات دولت در روز ۲ شهریورماه بانک مرکزی می بایست بانکهای عامل را تعیین می کرد. بانکها اعلام می کردند که هنوز ابلاغیه ای از جانب بانک مرکزی به دست آنها نرسیده است.
وی اضافه کرد: چهارشنبه هفته گذشته مصوبه دولت به بانک مرکزی ابلاغ گردیده است. البته ما کپی مصوبه دولت را به بانکها ارائه داده بودیم ولی می گفتند تا وقتی که بخشنامه رسما از جانب سیستم بانکی به دستشان نرسد نمی توانند اقدام نمایند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه امروز ابلاغیه توسط بانک مرکزی به بانکهای عامل اعلام خواهد شد اظهار داشت: از روز گذشته کارهای کارشناسی درمورد نحوه پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی آغاز و احیانا فردا بانکهای عامل مشخص می شوند.
جودی تصریح کرد: در مرحله بعد تقسیم بندی و توزیع استانی توسط بانکها صورت می گیرد. این فرآیند امکان دارد یک هفته زمان ببرد. ازاین رو انتظار داریم تا یک هفته دیگر، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، شکل عملیاتی به خود بگیرد.
بنابراین گزارش، به دنبال مصوبه آبان ماه ۱۴۰۰ در خصوص افزایش وام ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد، روز چهارشنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه از موافقت و تصویب این تسهیلات در هیات دولت خبر دادند و اعلام نمودند که پرداخت این وام از روز شنبه پنجم شهریورماه آغاز می شود. با این وجود هنوز پرداخت تسهیلات در بانک های عامل اجرایی نشده است.