مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: ۳۹۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان درحال راه اندازی است

به گزارش مدیرسا، خوزستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اعلان اینکه ۶۶ پروژه راه روستایی در استان در حال اجرا می باشد، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد این پروژه ها مربوط به بهسازی جاده است.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا درباب پروژه های راه روستایی که در خوزستان درحال اجرا هستند، اظهار داشت: ۶۶ پروژه راه روستایی در استان در حال اجراست که بیش از ۷۰ درصد این پروژه ها مربوط به بهسازی هستند.

وی اضافه کرد: پروژه بهسازی و آسفالت محور للر و کتک، بهسازی و آسفالت حفاظتی (چیپسیل) محورهای روستایی شهرستان باوی شامل حنیری – محور بحیر – محور منصوریه سادات، بهسازی و آسفالت محور عماشیه سه راهی ابوبقال شهرستان باوی، بهسازی راه فرعی در راه روستاهای دریسیه، ابوصخیر و کاظمی خلف، راه روستایی عبودی شادگان، بهسازی و تعریض و آسفالت محور هپرو به صیدون باغملک، بهسازی راه روستایی باغملک، چیپسیل محور روستایی سوسن ایذه، بهسازی و تعریض محور حر شهرستان کرخه، بهسازی و آسفالت روستای روزنه اهواز، بهسازی و لکه گیری راه روستایی نوآباد اروندکنار، از با اهمیت ترین پروژه های روستایی درحال اجرای استان هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به این که اجرای پروژه های راه روستایی استان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اشاره کرد: راه اندازی این پروژه ها در ارتقاء سطح دسترسی خانوار روستایی نقش دارد و سبب تسهیل در تردد و عبور و مرور، افزایش ایمنی و سرعت تردد مردم محلی می شود.

جولانژاد درباب مشکلات و موانع پروژه های راه روستایی عنوان کرد: وجود معارضین محلی، صعب العبور بودن راه های احداثی و دسترسی، کمبود اعتبارات و اختصاص لازم از مشکلات اجرای این پروژه ها است.

وی ادامه داد: کل اعتبارات اختصاص داده شده این پروژه ها، بیش از ۴۵۰۰ میلیاردریال است که حدود ۳۱۰۰ میلیاردریال از این رقم در قالب اسناد خزانه و نقدی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اعلان اینکه روستاهای باغملک، اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه، دزپارت، لالی، دشت آزادگان، آبادان، باوی و شوشتر در اجرای پروژه های راه روستایی در اولویت قرار دارند، اشاره کرد: ۳۹۰ کیلومتر راه روستایی استان درحال راه اندازی است و بیش از ۵۵۰ کیلومتر دیگر از طول راه های روستایی استان باید ارتقاء و تعریض شود.

منبع: