معاون وزیر صمت اعلام كرد؛ اختتام مهلت ثبت شناسه لوازم یدکی خودرو

به گزارش مدیرسا، معاون وزیر صمت اظهار داشت: امروز (جمعه) مهلت قانونی ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۵ قلم لوازم یدکی تمام می شود و از این تاریخ به بعد محصولات بدون کد شناسه قاچاق محسوب می شوند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمدمهدی برادران در یک گفت و گوی تلویزیونی، اظهار داشت: تولید و واردات لوازم یدکی خودرو در ماه های گذشته ملزم به دریافت شناسه کالا شده و عرضه کنندگان قطعات یدکی خودرو تا امروز ۱۵ مهر ماه فرصت دارند کالاهای بدون شناسه را تعیین تکلیف و برای آنها شناسه دریافت نمایند.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت اضافه کرد: بعد از این تاریخ فروش لوازم یدکی خودرو بدون کد شناسه به عنوان قاچاق محسوب و با فروشندگان این کالاها برخورد خواهد شد.
برادران با اعلان اینکه تولیدکنندگان لوازم یدکی باید تولیدات خودرا در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، اشاره کرد: با آنکه ۵۵ قلم از لوازم یدکی و قطعات خودرو باید دارای شناسه باشند اما عرضه کنندگان لوازم یدکی، هنگام خرید از تولیدکننده به شناسه و کد رهگیری کالا توجه نمایند.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: بعد از این تاریخ بازرسان، قطعات و لوازم یدکی بدون شناسه در سطح بازار را طبق قانون قاچاق جمع آوری خواهند کرد.

منبع: