مدیركل دفتر ترویج آموزش وزارت تعاون: کلینیک بخش تعاون در کشور ایجاد می شود

به گزارش مدیرسا، لرستان مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کلینیک بخش تعاون با هدف بررسی و حل مسائل و مشکلات شرکتهای تعاونی در کشور ایجاد می شود.
سید امیر حسین جوزی در جلسه هم اندیشی با کنشگران و فعالان بخش تعاون لرستان با اشاره به اینکه تعاون بعنوان یکی از سه بخش اقتصادی در توسعه اقتصاد کشور نقش دارد، اظهار نمود: تعاون در کشور با رویکرد کار گروهی و استفاده از تفکر جمعی و تجمیع سرمایه های خرد با هدف توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال تشکیل شد و باید ۲۵ درصد سهم اقتصاد کشور را محقق کند.
وی ضمن اشاره به مشکلات حوزه تعاون در کشور، اضافه کرد: شرکتهای تعاونی در قسمت های مختلف با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که یکی از مهم ترین آنها بعضی از قوانین و مقررات است که با بررسی های انجام شده و تدوین لایحه جهت اصلاح این قوانین برای رفع این مشکلات آماده شده و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی عرضه شده است.
مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون کار یکی از طریق های پایداری شرکتهای تعاونی را پشتیبانی از آنها عنوان نمود و اظهار داشت: با عنایت به رصد مسائل تعاونگران در کشور تلاش می نماییم تا با عرضه مشوق های لازم به تعاونی بتوانیم بخشی از این مشکلات را رفع نماییم تا حداقل زمینه پایداری این شرکتهای تعاونی را فراهم نماییم.
جوزی ضمن اشاره به تشکیل کلینیک بخش تعاون در کشور، تصریح کرد: با هدف ترمیم وضعیت موجود تعاونی های سطح کشور و رفع مشکلات این شرکت ها کلینیک بخش تعاون ایجاد می شود تا تعاونگران مسائل مربوطه را در این کلینیک مطرح کرده و بتوان آنها را حل کرد.
وی تعاونگران برتر و موفق را بازوی توانمند وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی عنوان و اظهار نمود: تعاونگران برتر و موفق کشور بعنوان بازوی توانمند بخش تعاون می توانند با تجربه و مهارت هایی که در این عرصه به دست آورده اند آموزش های تخصصی را در جهت تداوم و موفقیت دیگر شرکتهای تعاونی کشور ارائه نمایند.
مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون کار اظهار داشت: با استراتژی های جدید بنا داریم تا در قسمت تعاون، هم به تعاونگران و هم به دانش آموزان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون آموزش های تخصصی و عمومی را عرضه نماییم.