سرپرست معاونت املاك و حقوقی سازمان ملی زمین و مسكن خبر داد؛ توافق با نیروهای مسلح برای تامین زمین نهضت ملی مسکن

مدیرسا: سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تأمین زمین بمنظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن آگاهی داد که در مراحل تغییر کاربری قرار دارند.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ تقی رضایی، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره ی راهکارهای در نظر گرفته شده برای تامین اراضی در استان هایی که کمبود زمین دارند، اظهار داشت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بعضی استانها با معضل کمبود زمین مواجه شدیم که برای حل این مشکل، سه راه حل در نظر گرفته شد.
سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اشاره کرد: توافق با مالکین بخش خصوصی و تعاونی ها، شهرک سازی در خارج از حرائم شهرها و استفاده از زمینهای دولتی و توافق با نیروهای مسلح همچون سپاه و ارتش، سه روش تامین زمین برای جبران کمبود اراضی در طرح نهضت ملی مسکن می باشد.
به گفته رضایی، استان هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام دارای کمبود زمین هستند.
وی اضافه کرد: توافق اولیه با نیروهای مسلح برای تامین بیش از ۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی اتجام شده و این زمین ها در مرحله تغییر کاربری قرار دارند.
گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان چهار سال دولت شده است و طبق گفته های وزیر راه و شهرسازی، در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد، واحدهای مسکونی بصورت ویلایی در اختیار مردم قرار می گیرد و یا زمین به متقاضیان در گروههای دو تا چهار نفره بصورت ۲ ساله اجاره داده می شود تا با سلیقه خود خانه بسازند و در صورت ساخت، ۹۷ سال دیگر اجاره آن تمدید می شود.

منبع: