انتقاد امینی از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن

مدیرسا: نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی از تعلل بانکها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انتقاد نمود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، سید حمزه امینی در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: چرا خسارت کشاورزان پرداخت نمی شود؟ شهرستان های هشترود و چاراویماق قطب تولید گندم آذربایجان شرقی بوده و انبار غله استان محسوب می شوند.
ایشان سپس اظهار داشت: کشاورزان یکصد هزار هکتار از گندمزارهای خودرا بیمه کرده اند، اما صندوق بیمه کشاورزی یک جورهایی کلاهبرداری می کند و عنوان کرده بوسیله ماهواره این مساله رصد شده و کشاورزان محصولات خوبی داشته اند. اگر خسارت به کشاورزان پرداخت نشود، از آنها سلب اعتماد می شود.
نماینده مردم هشترود در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: افراد برای دریافت وام ساخت مسکن گرفتار مشکل هستند و بانکها بیش از اندازه برای ضمانت زنجیره ای چالش ایجاد می کنند؛ مگر شهرستان های هشترود و چاراویماق چقدر کارمند دارد؟
عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: از ریاست کمیسیون عمران می خواهم این مساله را بوسیله وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی پیگیری کند، برای اینکه مشکل در سطح ملی است و ۹ ماه از مصوبه مجلس در این عرصه می گذرد.

منبع: