شروع واردات ۵۰ هزار تن پیاز بازار هفته آتی به ثبات می رسد

به گزارش مدیرسا، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: روز گذشته نخستین محموله وارداتی پیاز به میزان هزار تن ثبت سفارش و وارد بند جاسک شد که پیش بینی ما واردات ۵۰ هزار تن پیاز است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مسعود امرالهی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: باتوجه به بارش های اخیری که در دامنه جنوبی کشور داشتیم طرح استمرار تولید زمستانه ما در بخش برداشت و حمل و نقل گرفتار مشکل شد که منجر به گرانی پیاز شد؛ البته در میادین شهرداری تهران با همکاری تعاونی روستایی پیاز را کیلویی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان می فروشیم.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت داریم که ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن تولید تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ است تا کشت جدید در اردیبهشت ماه شروع شود.
وی با اشاره به شروع واردات پیاز اظهار داشت: روز گذشته نخستین محموله وارداتی پیاز به میزان هزار تن وارد بندر جاسک شد که مستقیم در شهرهای هدف عرضه خواهد شد.
امرالهی افزود: پیش بینی ما واردات ۵۰ هزار تن واردات پیاز است که البته هنوز قیمت این پیازها اعلام نشده اما اهتمام می نماییم زیر قیمت ارائه شود.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به احتکار پیاز هم اشاره نمود و اظهار داشت: هفته گذشته یک انباری در یکی از استانها شناسایی کردیم که حدود ۱۳۰۰ تن پیاز احتکار شده بود که پیازها با هماهنگی دستگاه های نظارتی وارد بازار شد.
وی اشاره کرد: اهتمام می نماییم تا هفته آتی بازار پیاز به ثبات برسد.