وزیر راه و شهرسازی: راه اندازی پایانه جدید در گمرک آستارا

به گزارش مدیرسا، از گیلان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بدنبال ایجاد پایانه جدید در فاصله پنج کیلومتری پل مرزی آستارا هستیم که هم اکنون پل آن به پایان رسیده و تملک اراضی برای راه اندازی بارانداز انجام شده است.
مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از پل مرزی آستارا، با بیان طی چند ماه اخیر با مشکل تردد کامیون های حمل بار در پایانه مرزی آستارا مواجه بودیم، اظهار داشت: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه های اصلی ما با کشور آذربایجان بوده و پس نسبت به حل این مشکل اهتمام کردیم.
وی با اشاره به تردد روزانه بیش از ۱۲۰۰ تریلی حمل بار از این پایانه، اضافه کرد: ترافیک طولانی به وجود آمده توسط کامیون ها در پشت مرز مشکلاتی را هم برای اهالی شهر آستارا و هم برای رانندگان در تاخیر ارسال کالاها به وجود آورده است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه از یک ماه و نیم گذشته یک تیم را مامور به استقرار در پایانه مرزی آستارا کردیم، اظهار داشت: مشکل اصلی پل مرزی آستاراست که گلوگاه تردد کامیون ها بوده و توان بیش از ورودی ۲۵۰ کامیون و خروجی ۲۵۰ کامیون را در روز ندارد پس از جانب آذربایجانی خواستیم ارسال کامیون ها را مدیریت کند که تا حالا انجام نشده و تلاش دیپلماتیک ادامه دارد.
بذرپاش، توان پل مرزی آستارا را بیش از این ندانست و افزود: باید تقاضا را مدیریت نماییم، برای اینکه کامیون ها از مناطق مختلف کشور کالاها را به این منطقه حمل می کنند و بعد از رسیدن با ترافیک مرزی مواجه می شوند و چند روز معطلی دارند پس از امروز سامانه نوبت دهی کامیون ها را در گمرک آستارا رسما راه اندازی کردیم که زمان حرکت کامیون ها به سمت پایانه را مدیریت می کند و شاهد حداقل توقف و عبور سریع ار از گذرگاه مرزی خواهیم بود.
وی همین طور از تعریض و افزایش استواری پل مرزی آستارا جهت افزایش جابه جایی کامیون ها آگاهی داد و بیان کرد: بدنبال ایجاد پایانه جدید در فاصه پنج کیلومتری از پل مرزی آستارا هستیم که هم اکنون پل آن به پایان رسیده و تملک اراضی برای راه اندازی بارانداز انجام شده و ظرف چند ماه آتی فعالیت خودرا شروع خواهدنمود و مشکل بصورت اساسی حل می شود.
وزیر راه و شهرسازی، با اعلان اینکه کلیه پایانه های مرزی کشور به سامانه نوبت دهی متصل خواهند شد، اظهار داشت: پل پایانه جدید آستارا به پایان رسیده و درحال راه اندازی بارانداز هستیم.

منبع: